Srijeda, 20 Srpanj 2022 19:49

Franković uz izmjene UPU Gruški akvatorij: „...vidjet će se 'ko je stari, 'ko mladi lav, a 'ko je kokoš”

Piše:
Franković uz izmjene UPU Gruški akvatorij: „...vidjet će se 'ko je stari, 'ko mladi lav, a 'ko je kokoš” Foto: Grad Dubrovnik

Gradsko je vijeće usvojilo Prijedlog odluke o izradi Izmjena i dopuna UPU-a Gruški akvatorij s izmjenama i dopunama PPU-a i GUP-a Grada Dubrovnika. Resorni pročelnik Božo Benić uvodno je istaknuo kako se UPU-om poboljšavaju prometna rješenja koja se mahom odnose na promet u mirovanju, definiraju se granice lučkog područja te omogućuje napajanje strujom brodova u luci.

Nakon amandmana koji je za vlasnika tvrtke Frendy podnio Maro Kristić (Most), kojim se traži redefiniranje uvjet gradnje na području na kojem je objekt od Frendyja, gradonačelnik je kazao kako se Matićev Frendy zapravo prenamjenjuje u objekt tipa McDonaldsa. Franković je naveo i kako će tražiti prioritetnu koncesiju terminala Luke Dubrovnik.

Jesu li izmjene UPU-a gruški akavatorij rezultat neformalnh dogovora s Pašalićem u Ministarstvu, gradonačelnik Franković je Đuro Caporu (SJG) odgovorio kako neformalnih sastanaka nije bilo.

- Moram odbaciti insinuacije da se netko nešto dogovarao u stranačkim prostorijama. To možda vi tako radite, ja ne. Postoje institucije gdje se postižu dogovori. Na svim sastancima sa mnom su bili resorni pročelnici i odvjetnici, a s druge strane odvjetnici DORH-a. Nije vam korektno izmišljati i lagati da je netko na nekim političkim sastancima nešto dogovarao. - kazao je Franković, dodavši kako je ministarstvo pronašlo način kako uskladiti koncesiju za marinu, a da se Gradu vrati obuhvat ceste potreban za realizaciju projekta Lapadske obale.

- Mi smo se s tim nacrtom ministarstva usuglasili. Bitno je da nije Pašalić ništa dobio. Njemu se ne smanjuje i ne povećava koncesija nego se samo mijenjaju granice koncesijskog područja. Kad se sve završi vidjet će se 'ko je stari, 'ko mladi lav, a 'ko je kokoš. - odgovorio je Caporu Franković.

Capor je istaknuo kako na popisu podloga potrebnih za izgradnju terminala u Gružu potrebno izraditi studiju nosivog kapaciteta za Dubrovnik. Studija je, odgovorio mu je Franković, napravljena još 2019. No, Capor mu je uzvratio kako to nije ona studija koje je UNESCO od Grada tražio.

- Prekinimo podmetati falsifikate. - rekao je Capor, kojemu je Franković uzvratio kako Grad prema Planu upravljanja ima obvezu doraditi dokumentaciju, odnosno izraditi studiju nosivosti kapaciteta povijesne jezgre.

- Možda se vama dokumentacija ne sviđa, možda na nju imate primjedbe, ali ona postoji. - rekao je Franković, kojemu je Capor uzvratio da baš kao i Vlahušić podmeće UNESCO-u, na što mu je Franković rekao kako UNESCO konstantno pohvaljuje Grad Dubrovnik.

I dok je Capor inzistirao da mu Franković odgovori imamo li studiju nosivosti Dubrovnika, Franković je ponavljao da je imamo. Istaknuo je kako će terminal koje će se graditi u Luci biti terminal za budućnost.

- Terminal će biti uključiv i neće biti samo terminal nego i javni prostor. Razgovarao sam s ljudima koji su u posljednjih 10 godina napravili sve najvažnije terminale u svijetu i pokazali su nam projekte kako rade i društvene prostore i kako se ograde koje omeđuju prostor luke mogu kombinirati s potrebama graničnog prijelaza, ali i društvenim događanjima. - kazao je Franković i dodao:
- Za sve postoji rješenje, a mi smo daleko od njega, mi nismo ni na početku procesa jer ćemo o konkretnim stvarima moći govoriti tek nakon usvajanja GUP-a, a studija će biti inkorporirana u sve što je potrebno za izgradnju terminala jer nama nije cilj biti jednodnevna destinacija nego homeport. - rekao je Franković.

Naglasio je kako se Studija održivosti postoji, a izradio ju je Institut za turizam te se osvrnuo na Caporove primjedbe na projekt Respect the City.
- Žulja vas Respect the City, jako vam smeta, a svjetska javnost nam zbog njega odaje priznanje. - rekao je Franković.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019