Nedjelja, 05 Studeni 2023 16:02

MEĐU VODEĆIM DESTINACIJAMA NA OBALI DUBROVAČKO - NERETVANSKA ŽUPANIJA BILJEŽI NAJVEĆI PORAST TURISTIČKOG PROMETA

MEĐU VODEĆIM DESTINACIJAMA NA OBALI DUBROVAČKO - NERETVANSKA ŽUPANIJA BILJEŽI NAJVEĆI PORAST TURISTIČKOG PROMETA Foto: Božo Radić / CROPIX

Prema prvim podacima eVisitora, u Hrvatskoj je od siječnja do kraja listopada ostvareno više od 19,8 milijuna dolazaka i preko 105,8 milijuna noćenja, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine rast od devet posto u dolascima i tri posto u noćenjima, objavila je Hrvatska turistička zajednica (HTZ).

Gledano po županijama, tijekom prvih deset mjeseci najviše je dolazaka ostvareno u Istri (4,9 milijuna dolazaka, +5% u odnosu na 2022.), Splitsko-dalmatinskoj županiji (3,8 milijuna dolazaka, +11% u odnosu na 2022.), Kvarneru (3,1 milijuna dolazaka, +5% u odnosu na 2022.), Zadarskoj županiji (2 milijuna dolazaka, +6% u odnosu na 2022.), Dubrovačko-neretvanskoj (2 milijuna dolazaka, +18% u odnosu na 2022. godini, što je i njaveći posar u postotcima u odnosu na prošlu godinu među vodećim županijama na obali), Šibensko-kninskoj (milijun dolazaka, +3% u odnosu na 2022.) te Ličko-senjskoj županiji (752 tisuće dolazaka, +14% u odnosu na 2022.). U Zagrebu je ostvareno 1,1 milijun dolazaka što je 21 posto više nego lani, dok je na ostatku kontinenta ostvareno više od milijun dolazaka što je 15 posto više nego lani.

Gledano prema destinacijama, najviše je dolazaka tijekom prvih deset mjeseci ostvareno u Dubrovniku, Zagrebu, Splitu, Rovinju, Poreču te Zadru, dok je, gledano prema tržištima, u prvih deset mjeseci najviše dolazaka ostvareno s tržišta Njemačke (3,3 milijuna dolazaka), Hrvatske (2,5 milijuna dolazaka), Slovenije (1,6 milijuna dolazaka), Austrije (1,6 milijuna dolazaka) te Poljske (1,1 milijun dolazaka).

- Pri kraju smo još jedne vrlo izazovne turističke godine, no dinamika i intenzitet turističkog prometa, koji se i dalje odvija u našoj zemlji, najbolji je pokazatelj sve veće i bolje prepoznatljivosti Hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje turističke destinacije. U promotivnom smo smislu i dalje vrlo aktivni na brojnim inozemnim tržištima pa je tako u tijeku kampanja za promociju nautike, dok je nakon nje planirana provedba kampanje koja će za cilj imati poticanje novih rezervacija za iduću godinu. Podsjećam i na nastup i predstavljanje Hrvatske u sklopu WTM-a u Londonu, jednog od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova gdje će se u sklopu štanda HTZ-a predstaviti 23 suizlagača, odnosno hrvatskih turističkih subjekata. - izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

- Odlični rezultati posezone potvrđuju nam kako je Hrvatska na tržištu sve više prepoznata kao cjelogodišnja destinacija te jasan pokazatelj kako moramo nastaviti razvijati naš turizam u tom smjeru. Vlada Republike Hrvatske je kroz strateški i zakonski okvir te osigurana financijska sredstva za novi investicijski ciklus stvorila sve preduvjete kako bi naš turizam i u budućnosti bio konkurentan, a na svim tržištima već su počele aktivnosti za pripremu nove turističke godine. - istaknula je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

dm