Petak, 12 Kolovoz 2022 13:29

Nadogradit će se garaža na Ilijinoj glavici; gradit će se autobusni terminal

Piše:
Izgradnja garaže na Ilijinoj glavici, fotografija iz 2008. Izgradnja garaže na Ilijinoj glavici, fotografija iz 2008. Foto: Admir Buljubašić / CROPIX

Nakon izmjena Zakon o sigurnosti prometa na cestama, kojima je između ostalog gradovima pod zaštitom UNESCO-a omogućeno da sami reguliraju promet na svom području, pred Gradom Dubrovniku veliki je posao, ali i izazov jer uređenje prometa u Dubrovniku zaista jest veliki izazov, posebno na dijelu od Ilijine glavice do Pila.

Novi režim prometovanja na snagu bi trebao stupiti već od siječnja iduće godine, što znači da Gradsko vijeće mora usvojiti niz odluka. I dok se manje više zna da će se novim odlukama reducirati broj taksija oko povijesne jezgre, ali i onemogućiti prometovanje vozila koja nemaju dubrovačke registracijske oznake, jedno od rješenja kojim će se reducirati gužve je i nadogradnja garaže na Ilijinoj glavici.

Zahtjev za nadogradnju garaže je naime već podnesen, a iako se godinama špekuliralo kako će se na garaži graditi shopping centar, to se ipak neće dogoditi.

„Predviđeni sadržaj nakon nadogradnje javne garaže na Ilijinoj glavici je natkriveni terminal za parkiranje autobusa i iskrcaj putnika.“ – potvrdili su za Dubrovnikpress.hr iz gradske uprave.

O izgradnji autobusnog terminala na garaži razmišljalo se još tijekom njezina projektiranja, no arhitekti koji su na tom projektu radili, znali su tek neslužbeno reći kako ondašnja gradonačelnica Dubravka Šuica nije bila voljna podržati takvu ideju.

O projektu izgradnje autobusnog terminala na garaži na Ilijinoj glavici znalo se raspravljati i na ondašnjim sjednicama Gradskog poglavarstva pa je tako jednom prilikom i predstavljen projekt izgradnje terminala kojeg je zagovarao IGH, a prema kojemu bi garaža i Pile bili povezani eskalatorima i podzemnim prolazima za pješake koji bi se spuštali u park u Posatu, gdje je bio zamišljen podzemni shopping centar iz kojeg bi investitori zapravo isplatili investiciju. No Šuica i članovi njezina Poglavarstva tom idejom i nisu bili baš oduševljeni.

Bivša gradonačelnica Šuica je naime tom prilikom istaknula kako je cilj odmaknuti promet od Grada, posebice putničke autobuse s Pila za koje je tada istaknula da su „najveća šteta za zidine i spomenike kulture“.

Šuica odavno nije gradonačelnica, niti je autobusni terminal na garaži napravljen, a te „najveće štete za zidine i spomenike kulture“ - putničkih autobusa - više je nego ikad i svima njima cilj je isti: iskrcati turiste na Pilama, odnosno što bliže povijesnoj jezgri.

Plaćali ili ne zaustavljanje u zoni posebnog prometnog režima na Pilama, jasno je da je autobusa previše. Projekt nadogradnje garaže za potrebe autobusnog terminala tek je u postupku. Idejno rješenje, ako je i izrađeno, još nije predstavljeno javnosti pa se tako ne zna ni kako će izgledati taj terminal, a ne zna se ni kakvo će biti prometno rješenje prilaza autobusa tom terminalu. Pitanje je tko će ga graditi i tko će njime upravljati. Best in Parking koji upravlja garažom?

Da garažu treba nadograditi bio je stava i bivši gradonačelnik Andro Vlahušić. Nije razmišljao o terminalu za putničke autobuse već je smatrao da na garaži treba otvoriti shopping centra, a kad je u pitanju odvijanje prometa, smatrao je da bi se gužve na Zagrebačkoj ulici riješile rekonstrukcijom Volantinove i Ulice Baltazara Bogišića.

Vlahušić je naime predlagao postavljanje semafora kod garaže u Zagrebačkoj ulici te okretanje smjera prometa iz garaže postojećim prometnicama. Vlahušić je tijekom prošlogodišnje kampanje isticao kako je napravljen projekt rekonstrukcije Volantinove i Ulice Baltazara Bogišića u postojećim gabaritima koji košta manje od dva milijuna kuna.

Kuda će putnički autobusi prometovati na terminal na garaži i kad će se on graditi, još nije poznato, no to su svakako teme o kojima će se tek raspravljati, a s ciljem što kvalitetnijeg rješavanja odvijanja prometa od Ilijine glavice do Grada.

Na izgradnju autobusnog terminala na garaži na Ilijinoj glavici očito će se još čekati jer dojam je kako je gradskoj upravi prioritet ograničiti, odnosno reducirati broj taksi vozila koja će moći prometovati oko Grada.

Zapravo je pitanje treba li prvo reducirati taksi vozila ili rješavati problem prometovanja putničkih autobusa koje svakako treba maknuti s Pila, a možda se ta dva problema mogu i istodobno rješavati.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019