Utorak, 23 Ožujak 2021 14:22

Ne postoje nelegalni vezovi, postoji nerad i nered županijskog Odjela za more

Piše:

Posljednjih dana puno se ususret lokalnim izborima priča o vezovima za barke u Dubrovniku, napokon je valjda nakon dugog, predugog niza godina u kojima se od strane političara uglavnom izbjegavala, ta tema došla na „dnevni red”. Dosad je u Dubrovniku gotovo sve ležalo na leđima Županijske lučke uprave Dubrovnik i ravnatelja Željka Dadića.

Naime, u Županijsku lučku upravu Dubrovnik najčešće se upire prstom iako mnogi niti ne znaju koja je jurisdikcija te ustanove, a ona je znatno manja nego što to zainteresirani građani zamišljaju. Naime, Županijska lučka uprava Dubrovnik upravlja samo Portom, Komunalnom lučicom Batala, predjelom od gruške Place do bivšeg Radeljevića, lučicom u Mokošici, uređenim dijelom Tenturije, a ima i jurisdikciju na pojasu Lapadske obale.

E baš oko te Lapadske obale nastao je nekakav, kao prijepor. Naime, u problemu oko vezova, koji muči brojne Dubrovčane, vlasnici plovila vezanih trenutno uz Lapadsku obalu ističu se kao oni koji imaju najveći problem, jer uskoro počinju radovi na tom predjelu i morat će maknuti svoja plovila. Pri tome svemu prstom se upire u Županijsku lučku upravu Dubrovnik jer kao ona bi trebala osigurati vezove. E pa ne bi, jer gospoda na Lapadskoj obali tu se vezana bez ikakvog ugovora s bilo kim, na mukte vezovima, a oni koji su imali ugovor sa Županijskom lučkom upravom Dubrovnik već odavno dobili su svoje mjesto na pontonima u Komunalnoj lučici Batala. Oni koji su trenutno na vezovima na Lapadskoj obali unaprijed su znali da će doći dan kada će radovi početi, no to im nije smetalo da se tamo stalno vežu.

To je bitno u kontekstu toga da je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković najavio kako će Grad nabaviti najmanje dva pontona kako bi počelo rješavanje problema vezova. Prvotna namjera je bila da se tamo smjeste plovila trenutno vezana uz Lapadsku obalu, ali to ne treba, a po svemu sudeći niti neće biti tako, jer zbog čega bi neko plovilo s Lapadske obale, samo zato što je vezano tamo, imalo prednost, odnosno vlasnik, nad nekim drugim tko je vezan npr. u Rijeci dubrovačkoj, također na vezu koje političari pogrešno zovu „nelegalnim vezovima”. Podsjetit ćemo još jednom: Sva plovila s Lapadske obale čiji su vlasnici imali uredan ugovor sa Županijskom lučkom upravom već su dobila svoja mjesta na pontonima na Batali.

Inače, na listi čekanja za komunalni vez je oko 700 plovila, još najmanje toliko vlasnika plovila nije ni predalo papire jer je to beznadno i sad bi netko tko se ubacio na Lapadsku obalu „na lijepe oči” trebao imati prednost nad nekim drugim, tko ima vez također „na lijepe noći”, samo zato jer je na Lapadskoj obali. Svi vlasnici plovila koji nemaju osiguran komunalni vez u istoj su poziciji, svima, ako je moguće, treba osigurati vez, ali pri redoslijedu dodjele ne može se bilo koga protežirati na takav način.

A što se tiče „nelegalnih vezova”. Nelegalni vezovi ne postoje. Naime, Lapadska obala javno je pomorsko dobro u općoj uporabi, a dio je u koncesiji. Drugim riječima, to znači da je dosad, prije no što počnu radovi, bilo tko na području koje je u općoj uporabi mogao doći i uz Lapadsku obalu, ukoliko ne postoji oznaka zabrane sidrenja ili ukoliko svojim sidrenjem ne ugrožava plovidbeni put, sidrati barku. Je li u moru betonski blok od 300 kilograma ili „mačak” od sedam kila, drugi je par rukava, ali nije nelegalno za sidro koristit betonski blok. Nitko nije blesav pa da ne zna da je betonski blok namijenjen za stalni vez, ali nije nelegalno. Dakle, nelegalni vezovi na područjima pomorskog javnog dobra u općoj uproabi ne postoje, postoje samo nelegalno podignuti mulići i slične konstrukcije, no, to je već druga tema.

Nelegalni vezovi ne postoje, ali, nevezano za Lapadsku obalu, postoji nered i nerad u županijskom Upravnom odjelu za gospodarstvo i more kojeg vodi Ivo Klaić, a u kojem je jedno vrijeme bio i uhljebljen Maro Kristić, koji ovih dana puno voli diplit o vezovima, a dok je bio u tom odjelu nije bio sposoban ništa po tom pitanju učiniti kao ni njegov šef Ivo Klaić.

Naime Županija bi mogla i trebala, kad već trenutno ne postoji dostatan broj komunalnih vezova, na području koje ne vodi Županijska lučka uprava Dubrovnik, popisati plovila i pozicije koje nazivaju „nelegalnim vezovima” i svim tim ljudima omogućiti koncesiju na ta dva, tri metra obale i tu istu koncesiju naplatiti. Ali ipak je lakše pustiti vlasnike plovila da se tresu hoće li im netko danas – sutra doći s naredbom da uklone plovilo zbog ovog ili onog razloga, ne imati nikakvu odgovornost ako se plovila budu morala uklanjati, ne raditi ništa po tom pitanju, jer velike novčane koristi za Županiju ne bi bilo (ovakve koncesije su ipak „sića”), nego se potruditi i zaraditi plaću. U biti sve je lakše nego, ako se baš ono kao ne mora, raditi jedan dio posla zbog kojeg Županije i županijski odjeli postoje.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020