laus banner 2021 2

Petak, 12 Veljača 2021 23:05

Nije kandidatura sviranje lijerice ili čišćenje smeća po gradskim površinama

Piše:
Selfie uz objavu kandidature Selfie uz objavu kandidature Foto: FB Mato Franković

Ozbiljan gradonačelnik svoju ponovnu kandidaturu trebao bi objaviti na ozbiljan način, no Mato Franković (HDZ), iako ga je teško nazvati neozbiljnim samo na osnovu večerašnjeg gafa, učinio je jednaku početničku grešku kao i prije njega Jadran Barač (SDP). Oboje su naime nakon sastanaka u svojim strankama, umjesto ozbiljno intoniranog priopćenja ili konferencije za novinare, objavili Facebook postove kao da je kandidatura za gradonačelnika sviranje lijerice ispred rodne kuće, što uistinu biva simpatično i što je npr. uradio Franković ili čišćenje smeća po gradskim površinama, čime se zadnjih dana bavi Barač pa onda to „posta”.

Uglavnom, Franković je u petak navečer objavio na Facebooku kako je Gradski odbor HDZ-a na sjednici te večeri jednoglasno donio odluku kako će on biti kandidat za gradonačelnika Grada Dubrovnika (kao da je to uopće bilo upitno, ali dramaturški začin kod takvih objava je neizbježan), dok je, napisao je Franković, „za kandidatkinju za zamjenicu gradonačelnika Grada Dubrovnika izabrana Jelka Tepšić”.

Je li bilo drugih kandidata osim Jelke Tepšić, Franković, uz loše napravljeni selfie nije napisao, je li također aktualna zamjenica Orlanda Tokić uopće bila kandidatkinja, zašto je Franković odustao od toga da predloži Zrinku Raguž (ili možda nije, pa je Gradski odbor nije izglasao, ali to ne znamo jer se odlučio na objavu preko Facebooka umjesto da stane pred novinare, no svejedno bi vjerojatno sve demantirao jer tako to u politici ide), kad se objavi FB post odgovore nije potrebno davati, jer ni pitanja nema.

Možda je dio nas novinara pomalo staromodan, ali kandidatura za gradonačelnika, makar i Zapizdine donje, nekako podrazumijeva ozbiljnost, banalno prikazano - ono kad čovjek navuče najbolje odijelo ili najbolju kotulu, ne zbog modne egzibicije, nego onako čisto dostojanstva radi, dostojanstva funkcije koja se kani obavljati i građana koji će birati i, ono što je puno važnije od toga – dobar i pripremljen govor u kojem će se građanima odmah ponuditi nešto više od loše napravljenog i mutnog selfia. Čovjek koji oko sebe ima „preko nekoliko”, kakvih – takvih, amo ih nazvati PR-ovaca, jer zapravo je riječ o ljudima čija je uloga fotografiranje, tipkanje priopćenja i klimanje glavom umjesto savjetovanja, ali i nešto iskusnijeg savjetnika za medije, koji mu izgleda svi zajedno ne služe ničemu, povrh svega čovjek koji je gradonačelnik Dubrovnika, a to još uvijek znači puno više nego biti gradonačelnik Zapizdine donje u kojoj se glasovi skupljaju od vrata do vrata, nešto tako od svih njih trebao je čuti.

Ovakvom objavom kandidature na Facebooku (bez obzira što je ona u biti nebitna objava jer je bilo jasno kako je Franković kandidat) zapravo kao da je poručio da se on kandidira za svoje „fanove” s Facebooka, odnosno prijatelje i pratitelje, kao da se njegova kandidatura ne odnosi na sve ostale građane i potencijalne birače koji njegov Facebook zid niti obadaju niti ih zanima.

Frankoviću svakako to nije bila namjera, kao što nije prije njega bila ni Jadranu Baraču. Jednostavno, iako su godinama u politici, posebice Franković, u pojedinim situacijama još su uvijek jako zeleni. Novi trendovi, koju su zapravo odavno prestali biti novi, mladim ljudima poput Frankovića i Barača su privlačni, ali time i još više zavaravajući, a upravo FB s „lajkovima” zbog kojih se takvi postovi objavljuju svjetski je prvak u zavaravanju.

Tako Barač vjeruje da je lider najjače oporbene stranke, iako to njegova stranka nije, kao i da je i dalje lider oporbe iako je u zadnje vrijeme aktivacijom bivšeg gradonačelnika Andra Vlahušića pao u drugi plan i dobro se treba oznojiti da ponovo dobije lidersku oporbenu poziciju. Franković, kad vidi „lajkove”, što iskrenih prijatelja, što lizoguza, vjeruje vjerojatno da je nepobjediv što u kampanji često zna koštati. Kad ga već spominjemo, onda recimo još i da Andro Vlahušić još uvijek nije svladao osnove Facebooka pa vjeruje, kad plati oglas na FB – u, da su tisuće koje su ga vidjele uistinu pročitale što je napisao.

Gospođe i gospari, ne kandidirate se zbog svojih Facebook fanova, uostalom oni će ionako glasati za vas, kandidirate se da bi svi građani između vas birali onog kojeg smatraju da je, od vas ponuđenih, najbolji. Izbori nisu natjecanje u „lajkovima”, odlučit će glasovi ubačeni u biračke kutije, a do biračkih kutija došetat će i oni koji vaše profile ili stranice na društvenim mrežama ne prate niti ih zanimaju, ali ih zanima što ozbiljno imate za reći i koje odgovore ćete pružiti na ozbiljna pitanja kojih na FB-u nema ili ih možete izbrisati.

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020