Četvrtak, 28 Srpanj 2022 12:47

Od 1. siječnja do Grada vozilima građana mukte, ostali će plaćati

Piše:
Od 1. siječnja do Grada vozilima građana mukte, ostali će plaćati Foto: dpp/arhiva

Sabor je prije ljetne stanke usvojio izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama pa Grad Dubrovnik može krenuti s izradom prometnih rješenja kojima je cilj obuzdati prometne gužve oko Grada, koje godinama guše taj dio Dubrovnika. Novi režim prometovanja na snagu će stupiti već od prvog dana 2023. godine, a istaknuo je gradonačelnik Mato Franković, implementacija novih prometnih rješenja mora biti spremna.

- Novi zakon nam je omogućio uvođenje zona posebnog prometnog režima, što je zapravo bio jedan od uvjeta UNESCO-a, da uredimo priču oko povijesne jezgre. Do izmjena zakona ta mogućnost nije postojala. - rekao je Franković.

Naglasio je kako su tehnički uvjeti za provedbu zakona ispunjeni.

- Postavljenje su kamere koje funkcioniraju u sustavu web bus shopa. Građani moraju imati neometan pristup povijesnoj jezgri, a svi ostali pod određenim uvjetima. Primjerice, koliko će biti taksija na nama je odredimo.- kazao je.

Franković je najavio kako će odluke koje se odnose na prometovanje oko Grada biti na dnevnom redu sjednica Gradskog vijeća već na jesen.

- Već na jesen će na Vijeću biti odluka koja definira jasna pravila i uvjete za gospodarske subjekte, ne samo za taksije nego sve koji žele prometovati oko povijesne jezgre. Ulazak u tu zonu će nešto koštati. Građani gratis, a za ostale će nešto koštati. - najavio je gradonačelnik te se osvrnuo na ograničenje broja taksija do kojeg će neizbježno doći.

- Neće više moći biti 4 000 taksi vozila nego mi određujemo taj broj na osnovu analiza Prometnog fakulteta, a mi imamo taj vršni kapacitet područja. Važno je reći, imat ćemo uvijek javni gradski prijevoz. Neće svi imati taksi jer je povijesna jezgra zona za određeni broj vozila, a drugi će imati javni gradski prijevoz. Na nama je da ga poboljšamo, da ljudi kad uđu u autobus mogu plaćati karticom, da protok ljudi ide brže. Cilj je maksimalno smanjiti broj vozila oko povijesne jezgre i pred nama su zahtjevne doluke u nadolazećim mjesecima .- rekao je.

- Od 1. siječnja iduće godine moramo implementirati sustav putem odluka i početi ga provoditi. Inače, nakon što je uveden ovaj Zakon konačno smo postigli što smo željeli, a to je da oko povijesne jezgre nema liberalizacije autotaksi prijevoza. Svugdje može, ali tu mi odlučujemo. Nema tu diskriminacije nego su u našem fokusu građani i obrtnici ovoga grada. - rekao je gradonačelnik Mato Franković.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019