Iako ga već godinama nazivamo Pelješkim mostom, postavljanjem tabli na njegove prilaze, most koji premošćuje Malostonski zaljev od danas se službeno zove Most Pelješac. Preko mosta dugog 2.404 metra automobili će prometovati od 26. srpnja, kada je planirano njegovo otvorenje.
Izgradnju pelješkog mosta, dok su mnogi bili protiv tog projekta, zagovarao je župan Dubrovačko - neretanske županije Nikola Dobroslavić. On pak ističe kako mosta ne bi bilo da Vlada i resorno Ministarstvu nisu prepoznali njegov značaj. Most Pelješac, ističe Dobroslavić, promijenit će gospodarsku sliku juga zemlje, a najavljuje i prometne projekte od čije realizacije Županije neće odustati.
- Ja sam kao i najveći broj naših sugrađana u našoj Županiji, ali i u ostatku Hrvatske iznimno zadovoljan da smo na kraju realizacije tog milenijskog projekta, ne sam za našu Županiju nago i za cijelu Hrvatsku i jesmo mi ovdje u Županiji puno truda uložili u taj projekt, ali smo i zahvalni Vladi i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture koji su prepoznali njegovu važnost. Zahvalni smo i Hrvatskim cestama koje su provele taj vrlo složen projekt i očekujemo, kao što je najavljeno, krajem srpnja otvaranje Mosta Pelješac. - rekao je Dobroslavić.
Istaknuo je kako Most Pelješac Županiji donosi velike razvojne i gospodarske mogućnosti.
- Siguran sam da će se u mnogim, ako ne i u svim aspektima i života i gospodarstva u našoj Županiji osjetiti blagodat povezivanja dva dijela Županije i našeg južnog dijela Županije s ostatkom zemlje. To će spajanje dva dijela našeg teritorija olakšati prometovanje putnicima, turistima, gospodarstvenicima... Svi oni neće morati više prelaziti dva puta državnu granicu i most je svakako jedna potpuno nova, pozitivna situacija za sve. Prometovanje prema Pelješcu i Korčuli posebno će se smanjiti u odnosu na sadašnje stanje, kad se gleda na dolaske iz preostalog dijela Hrvatske, ali to vrijedi i za dubrovačko područje. - rekao je Dobroslavić.
- Osim povezivanja istaknuo bih nešto što možda svatko ne vidi na prvi pogled, a to je da će se puštanjem Mosta Pelješac u promet povećati cirkulacija ljudi u Županiji. Znatno će se olakšati dnevne migracije ljudi koji, primjerice, iz doline Neretve dolaze na rad na dubrovačko područje i obratno. Ljudima s područja Neretve bilo je gotovo nemoguće raditi u Dubrovniku jer bi cijeli dan proveli u tranzitu ili bi morali stanovati u Dubrovniku što je teško zbog visokih cijena. Kad završimo preostale dio prilaznih cesta pa potom i autocestu, Dubrovnik i područje Neretve bit će jedni drugima nadohvat ruke i time će se potpuno drukčije planirati dnevni život i odlazak na posao, u kupovina, na turističke izlete. Smanjuje se i trajanje prijevoza prema bolnici, hitna medicina, sanitetski prijevoz, gotovo je nezamislivo koliko će se sve promijeniti. - kazao je Dobroslavić.
Ipak, kazao je, do kraja godine, za kad je planiran završetak radova na dijelu pristupnih cesta, prometovanje preko pelješke ceste bit će pojačano.
- I područje poluotoka Pelješca imat će velike benefite po otvaranju Mosta. No, jedno vremensko razdoblje od otvaranja Mosta do završetka radova na dijelu pristupnih cesta, zaobilaznice Stona od Prapratnog do Zaton Dola, koji će se završiti do konca godine, dakle od kolovoza do prosinca, promet će se odvijati pelješkom cestom kroz Ston i tu može biti malo zagušenja prometa. Ipak, to je najmanja žrtva koju svi mi, a posebno Stonjani, moramo pretrpjeti jer je dobit neusporedivo veća od te male žrtve. - naglasio je Dobroslavić.
Otvaranje Mosta Pelješac krajem srpnja neće značiti kraj prometnom povezivanju Dubrovačko – neretvanske županije. Župan Nikola Dobroslavić ističe projekte čija realizacija tek slijedi.
- Jedna od cesta koju zagovaramo je brza cesta Dubrovnik – Zračna luka Dubrovnik. Tu cestu prema našim inicijativama, ali i zaključcima sa sjednice Vlade koja je uz Festu svetoga Vlaha održana 2019. u Dubrovniku, planira i država. Za brzu cestu smo dobili punu potporu Vlade. Već imamo Studiju utjecaja na okoliš za brzu cestu koja treba biti upućena na javnu raspravu. Gotova je i Studija izvodljivosti i slijedi projektiranje i nadamo se gradnji što prije. - kazao je Dobroslavić, istaknuvši kako je prioritet nastavak izgradnje autoceste.
- Radimo na projektiranju autoceste od čvora Metković do Mosta i od Zaton Dola do Osojnika. Trasa je definirana županijskim Prostornim planom i Hrvatske ceste trebaju izraditi studijsku dokumentaciju, a to znači Studiju izvodljivosti, Studiju utjecanja na okoliš i lokacijsku dozvolu. Sve je to dosta zahtjevno, ali mi od tog projekta autoceste nećemo odustati jer je on vitalno važan za cijelo naše područje, nešto slično kao Most pelješac koji je temeljni, prvi projekt koji smo morali realizirati. Nakon mosta preostaje brza cesta prema Zračnoj luci, autocesta i brza cesta od Brijeste od Mosta, od sadašnjeg dijela pelješke ceste, obilaznica Stona do Brijeste da se nastavi do Orebića. Projektira se obilaznica Orebića i nova luka Perna. To su projekti koje želimo realizirati jer tada ćemo i gospodarski i turistički i geostrateški biti svoji na svome. - rekao je župan Dubrovačko – neretvanske županije Nikola Dobroslavić.