Petak, 02 Lipanj 2023 21:33

Pronađeno rješenje za parking stanara Karingtonke; proširuje se model Dubrovačke stanogradnje; Čistoća ima novu direktoricu

Ne bi li pomogao mladim obiteljima, Grad Dubrovnik model Dubrovačke stanogradnje proširuje na povijesnu jezgru. Sukladno zaključcima sa zbora građana u Gradu su postavljeni mjerači buke. Gradonačelnik se sastao sa stanarima Karingtonke. Nakon što su Tomislav Tabak i Marko Iveković dali ostavke, Mihaela Mikulandra nova je predsjednica Uprave Čistoće.

PROŠIRUJE SE MODEL DUBROVAČKE STANOGRADNJE; POSEBNA MJERA ZA REVITALIZACIJU POVIJESNE JEZGRE

Kako bi pomogao mladim obiteljima koje se nalaze pred izazovom rješavanja stambenog pitanja na skupom dubrovačkom tržištu nekretnina, Grad Dubrovnik novim mjerama proširuje jedinstveni model Dubrovačke stanogradnje, s posebnim naglaskom na revitalizaciju povijesne jezgre.

U skladu s aktivnostima Plana upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a kojem je prioritetni cilj očuvanje „živog grada“, gradska uprava pokrenula je obnovu stambenog fonda u svom vlasništvu unutar stare gradske jezgre s intencijom da renovirane stambene jedinice dodjeljuje na korištenje obiteljima s više djece. Riječ je o demografskoj mjeri, a u ovoj godini u planu je obnova četiri stana. Nastavak je to niza investicija u društvenu infrastrukturu među kojima se izdvaja novi objekt OŠ Marina Getaldića unutar zidina koji će u rujnu otvoriti vrata i time postati još jedna škola s jednosmjenskom nastavom.

Osmišljen je i program 30 x 30 koja se sastoji od subvencioniranja trideset mladih obitelji iznosom od 30 tisuća eura, a radi ispunjenja svrhe kupnje prve nekretnine – kuće ili stana, odnosno izgradnju ili nadogradnju objekta. Uz mogućnost dugoročnog najma stana u Mokošici i planiranu izgradnju još 50 novih stanova u u Solitudu u sklopu projekta Dubrovačka stanogradnja, cilj ove subvencije je olakšati početak samostalnog života mladim sugrađanima.

Na javno savjetovanje upućena je i nova Odluka o najmu stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika. Svrha izmjene postojeće odluke donesene 2016. je osiguravanje mogućnosti stanovanja primarno građanima Grada Dubrovnika nižeg socijalnog statusa, žrtvama obiteljskog nasilja, osobama od posebnog značenja za Grad Dubrovnik iz područja znanosti, zdravstva, kulture, športa i sl., te deficitarnim profesijama za koje se ocijeni da su prijeko potrebne Gradu Dubrovniku. Novom Odlukom povećat će se razina kontrole korištenja stanova od strane najmoprimaca. Naime, osim zakonskih razloga propisuju se i dodatni razlozi za otkaz ili raskid ugovora o najmu kao i praćenje ispunjavanja uvjeta temeljem kojih su ostvarena prava na davanje stana u najam.

Detaljne informacije i obrasci za sudjelovanje u savjetovanju dostupni su među objavljenim savjetovanjima s javnošću.

SUKLADNO ZAKLJUČCIMA SA ZBORA GRAĐANA U POVIJESNOJ JEZGRI POSTAVLJENI MJERAČI BUKE

Kao što je gradonačelnik Mato Franković najavio na nedavno održanom zboru građana Gradskog kotara Grad, danas su na Stradunu i Bunićevoj poljani postavljeni mjerači buke.

U cilju osiguravanja veće kvalitete života sugrađana, poglavito stanovnika stare gradske jezgre, koja je kroz protekle godine narušena upravo reproduciranjem glazbe iznad dozvoljenih vrijednosti, Grad Dubrovnik započeo je punu primjenu odluke o buci u rujnu 2022. nakon stupanja na snagu odluka koje reguliraju pitanje buke te će nastaviti sustavno kontrolirati sve ugostiteljske objekte pridržavaju li se propisanih odredbi.

Primjena Odluke o buci određuje i novčane kazne u slučaju mogućih prekršaja, a iznosi 1 327 eura za pravnu i 265 eura za odgovornu osobu i oduzimanje javne površine na sedam dana. Moguće ponavljanje prekršaja ugostiteljskog objekta podrazumijevat će oduzimanje površine na 30 dana, dok će nakon trećeg prekršaja javna površina biti trajno oduzeta. Dopuštenu razinu decibela propisuje Pravilnik Ministarstva zdravstva. Najviša dopuštena razina buke na vanjskom prostoru za mješovitu pretežno stambenu namjenu za večernji period od 19 do 23 sata iznosi 55 decibela.

Navedenim je u roku ispoštovan još jedan zaključak zbora građana, ali i jedna od aktivnosti Plana upravljanja za 2023. godinu budući da je smanjenje emitiranja buke u povijesnoj jezgri jedan od bitnih ciljeva obuhvaćenih Planom upravljanja svjetskim dobrom UNESCO-a, prvog dokumenta takve vrste u Republici Hrvatskoj, a čije se odredbe uvelike primjenjuju.

„GOOD LIFE” 30 DANA BEZ JAVNE POVRŠINE

Zbog opetovanog kršenja odredbi zaključenog ugovora o zakupu javne površine te odredbi Odluke o zakupu javnih površina na trideset dana otkazan je ugovor o najmu javne površine zakupniku „Galleon 181 j.d.o.o. za ugostiteljski objekt „Good life“ u ulici Uz Tabor.

Otkazi ugovora izjavljeni su zbog postavljanja više stolova i stolica na javnu površinu nego što je ugovorom dozvoljeno, odnosno zbog proširenja zakupljene javne površine i smanjenja slobodnog prolaza ulicom te ometanja prolaza dijelom ulice. Zbog ponavljanja jednakog kršenja ugovora u roku od jedne kalendarske godine, drugi otkaz ugovora izrečen je u trajanju od 30 dana, dok je za prvi prijestup istom objektu u listopadu 2022. izjavljen otkaz u trajanju od sedam dana.

Naime, djelatnici Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i mjesnu samoupravu Grada Dubrovnika, Odsjeka za komunalno redarstvo, dana 20. travnja 2023. utvrdili da je tvrtka Galleon dozvolila postavljanje dodatnog stola te s drvenim klupama izašla na udaljenost od 130 cm, s jednim stolom od drvene bačve izašla na udaljenost od 155 cm te s postoljem od dva drvena suncobrana izašli na udaljenost od 170 cm, premda im je sukladno zaključenom ugovoru odobrena širina od 120 cm. Također, suprotno odredbama ugovora, postavljene su dvije reklamne table izvan zakupljene javne površine te je time ometan prolaz ulicom..

Komunalno redarstvo je postupajući po službenoj dužnosti o tome izdalo obvezni prekršajni nalog, a gradonačelnik je sukladno svojim ovlastima izjavio otkaz ugovora o zakupu javne površne na razdoblje od trideset dana, koji je zakupniku uručen osobnom dostavom dana 29. svibnja. Zakupnik može zatražiti ponovno zaključenje ugovora nakon otklanjanja okolnosti koje su dovele do otkaza ugovora, ali ne prije protoka roka od trideset dana.

ODRŽAN SASTANAK SA STANARIMA KARINGTONKE – GRADIT ĆE SE DODATNA ETAŽA ZA PARKIRNA MJESTA

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković sastao se sa stanarima Karingtonke te ih izvijestio o komercijalnim uvjetima za kupnju parkirališnih mjesta, sukladno prethodnom dogovoru s investitorom koji gradi zgradu na parceli na kojoj su stanari ranije imali zakupljen parking.

Od stanara se očekuje da pošalju točan popis zainteresiranih za kupnju parking mjesta u garaži nove zgrade, gdje će se u dogovoru s investitorom graditi dodatna etaža za parking, a koji će biti namijenjen isključivo za potrebe stanara Karingtonke.
Prioritet će imati obitelji poginulih i nestalih branitelja, hrvatski ratni vojni invalidi i civilne žrtve Domovinskog rata te osobe koje su prethodno imale sklopljen ugovorni odnos s tvrtkom Leno za parkiranje na predmetnoj čestici.

MIHAELA MIKULANDRA NOVA PREDSJEDNICA UPRAVE ČISTOĆE

Na skupštini društva Čistoća d.o.o. dosadašnji članovi uprave Marko Iveković i Tomislav Tabak uz prethodni dogovor s gradonačelnikom Matom Frankovićem podnijeli su ostavke na svoje dužnosti.

Marko Iveković ostaje raditi u društvu Čistoća d.o.o. na radnom mjestu voditelj tehničkih operacija, dok Tomislav Tabak napušta tvrtku te se odrekao prava na ugovorom definiranu otpremninu.

Na čelno mjesto Čistoće d.o.o. skupština društva imenovala je Mihaelu Mikulandru, dosadašnju zaposlenicu društva Sanitat Dubrovnik d.o.o., kao jedinu članicu uprave društva na mandat od četiri godine.

Gradonačelnik Mato Franković se zahvalio dosadašnjoj upravi Čistoće , posebno ističući velik doprinos u sanaciji Grabovice, vođenju tvtke u korona krizi i financijskoj stabilnosti koju su postizali unatoč jako teškom financijskom udaru koji je Čistoća d.o.o. pretrpjela.

- Vjerujem da će Čistoća pod upravljanjem nove predsjednice Uprave krenuti maksimalno u smjeru uspostavljanja novog režima gospodarenja otpadom, biti stalno prisutna na ulicama Grada a sve kako bi nam Grad i dalje zadržao epitet jednog od najčišćih turističkih gradova u svijetu. - izjavio je gradonačelnik Franković.

Dužnost predsjednice Uprave Čistoće d.o.o. Mihaela Mikulandra će preuzeti 5. lipnja.

POVEĆANJEM SATNICE POMOĆNIKA U NASTAVI GRAD DUBROVNIK OSIGURAVA NADSTANDARD U OBRAZOVANJU

Grad Dubrovnik već godinama u svim svojim školama i vrtićima uspješno provodi projekt pomoćnika u nastavi, a u tekućoj školskoj godini angažirano je 65 pomoćnika u osnovnim školama te još 39 pomoćnika u dječjim vrtićima. Uz bespovratna sredstva iz Europskog socijalnog fonda, koja se za program pomoćnika u osnovnim školama dodjeljuju u maksimalnom mogućem iznosu, Grad Dubrovnik od prošle godine osigurava i nadstandard na način da u svom proračunu rezervira sredstva za pokrivanje povećanja plaća angažiranih asistenata.

Naime, Europski socijalni fond isplaćuje satnicu u iznosu od 3.32 eura za 51 pomoćnika, dok Grad Dubrovnik za navedene pomoćnike osigurava razliku do 4.65 eura neto (5,97 eura bruto) te puni iznos za 14 dodatnih pomoćnika, uključujući i ostala prava iz radnog odnosa kao i ostalim zaposlenicima  u školama za sve pomoćnike. Trošak pomoćnika u vrtićima isključivo se financira vlastitim sredstvima Grada Dubrovnika, a sukladno iskazanim potrebama.

Podsjetimo, Grad Dubrovnik među prvim je hrvatskim gradovima donio Odluku o povećanju satnice pomoćnicima u nastavi. Odluka je donesena na 15. sjednici Gradskog vijeća Grada Dubrovnika u listopadu 2022., dok su prethodno, izmjenama i dopunama prošlogodišnjeg proračuna, osigurana dodatna sredstva za povećanje satnice te je za tu namjenu već u proračunskom razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca 2022. godine osigurano 86 tisuća eura – 53 tisuće eura za pomoćnike u nastavi u osnovnim školama i 33 tisuće eura za pomoćnike u dječjim vrtićima.

Ukupno se u tekućoj školskoj godini sredstvima Europskog socijalnog fonda u iznosu 260.674,00 eura financira 47 posto ukupnog troška programa (škole + vrtići), dok se iz  proračuna Grada Dubrovnika za plaće svih pomoćnika u nastavi izdvaja 294.507,00 eura, odnosno 53 posto od ukupne cijene koštanja.

Uključivanje djece s poteškoćama u razvoju u redoviti sustav odgoja i obrazovanja jedan je od prioritetnih projekata u području predškolskog odgoja i školstva Grada Dubrovnika, a provodi se upravo kroz program Pomoćnici u nastavi.

Sadržaj Grada Dubrovnika