Srijeda, 01 Rujan 2021 13:57

Smeta li Vićanu možda što Giljača nije završio fakultet u Kosovskoj Mitrovici?

Piše:

Tužno je i krajnje degutantno vijećnicu koristiti za obračune s neistomišljenicima, posebno kad taj neistomišljenik niti nije vijećnik u Gradskom vijeću pa ne može ni odgovoriti za govornicom. Još je tužnije kad nekome s kime se u mišljenju razilaziš, radiš o glavi, igraš se s njegovom egzistencijom. Sve navedeno sebi je baš na sjednici Gradskog vijeća dozvolio Pero Vićan kad je pitao gradonačelnika je li mu poznato da u jednoj našoj osnovnoj školi radi osoba koja za to nema stručne kvalifikacije.

Hoćeš ispasti pametan pa zapravo ispadneš ne odveć pametan jer iako on misli da nije, baš je takav na kraju krajeva ispao Pero Vićan.

„Kad smo išli u školu, kemiju je predavao profesor kemije, biologiju profesori biologije, a matematiku profesori matematike, a danas predavaju nestručne zamjene i to traje godinama.” - kaže Vićan na Vijeću.

Kad nestručne zamjene već godinama po školama uče djecu, što Pero Vićan, koji je inače godinama vijećnik u Gradskom vijeću, u nekoj od minulih godina nije na taj problem upozoravao s govornice? Što u svojoj stranci nije kreirao politike koje bi taj problem riješile.

Pa nije imao povoda. Naime, ne smetaju njemu ljudi koji kao nestručne zamjene predavaju po dubrovačkim osnovnim i srednjim školama. Njemu konkretno smeta jedna osoba koja kao nestručna zamjena predaje u Osnovnoj školi Montovjerna.

Smeta mu naime vijećnik srđevaca Marko Giljača i to samo zato što ga je udario tamo gdje boli, gdje je najosjetljiviji. Nije mu Vićan imao hrabrosti izgovoriti mu ime na Gradskom vijeću, no učinio je to uz slične riječi na lokalnoj televiziji kada je ujedno i pokazao svoje divljaštvo.

„Marko Giljača je kreten, notorni kreten”, vikao je Vićan u kameru lokalne televizije uoči tematske sjednice Županijske skupštine na kojoj je trebalo donijeti odluku hoće li se zbog gradnje Centra za gospodarenje otpadom na Lučinu razdolju ići ili neće u novo trasiranje.

Giljaču je inače proglasio notornim kretenom nakon što se ovaj zapitao je li Vićan prodao Dubrovačko primorje za mjesto svoje kćeri u Nadzornom odboru Zračne luke Dubrovnik.

Da, profesori matematike nekad su, kao što tvrdi Vićan, predavali matematiku, a profesori kemije kemiju, ali nije to tako već godinama jer hrvatske vlasti, posebno one na lokalnim razinama nemaju nikakve razvojne politike, osim onih temeljenih na zatezanju kreveta turistima. Što će profesori i iole obrazovani ljudi u takvim sredinama kad se u njima ni oni sami ne mogu razvijati.

Inače, propisi koji uređuju radne odnose u školama ne definiraju pojam „stručne” i „nestručne” zamjene, ali su se oni uvriježili u praksi. Stručna osoba za radno mjesto učitelja je ona koja ispunjava formalne uvjete svog radnog mjesta, odnosno ima odgovarajuću vrstu i razinu obrazovanja, pedagoške kompetencije, poznaje hrvatski jezik i latinično pismo u mjeri koja omogućava izvođenje odgojno - obrazovnog rada i ima položen stručni ispit.

Nestručna osoba na radnom mjestu učitelja je ona koja nema te formalne uvjete koji se za to mjesto traže, ali je zaposlena jer se na natječaj nije javila ni jedna osoba koja ispunjava uvjete.
Marko Giljača je primjerice jedna od tih nestručnih osoba koje predaju dubrovačkoj djeci. Nakon što se na natječaj nije javio nitko stručan, nitko s titulom nastavnika ili profesora tko bi im predavao, javio se Giljača.

Kemija, matematika, fizika, informatika, predmeti su za koje je u školama sve teže naći profesore. Znaju to i ravnatelji i roditelji. Gotovo pa u svakoj dubrovačkoj školi postoji zamjena koja nije stručna, tj. - točnije - nema titulu profesora, ali predaje djeci.

Zna to i onaj učiteljsko – profesorski milje okupljen oko Vićana. Da ih je pitao mogli su ga „šetovati”, kako kaže Vićan.

Rad nestručnim zamjenama u školama omogućen je zakonom baš zato da bi djeci imao tko predavati predmete za koje sve teže naći nastavnike i profesore. Pero Vićan trebao bi znati da ravnatelji škola natječaje za radna mjesta učitelja i profesora objavljuju diljem Hrvatske, ali se na njih ne javlja nitko ili vrlo malo ljudi pa se u tom slučaju poseže za nestručnim zamjenama.
Svoje vijećničko pitanje postavljeno gradonačelniku, Vićan je zapravo trebao preformulirati. Trebao ga je naime pitati što ćemo kad nam prifali stručnih zamjena ako profesora već nemamo.
Pripremajući se za svoj bahati istup na Vijeću, zanemario je Vićan činjenicu da su neki od tih nestručnih zamjena po školama čak i bolji predavači od onih stručnih. Ali njemu sve to u konačnici nije bilo ni važno jer cilj je bio obračunati se s Giljačom.

Ako je Giljači jedina mana što u školi predaje matematiku, a nije profesor i nije završio zagrebački PMF, ali je završio neki drugi fakultet, ili što možda nije studirao u Kosovskoj Mitrovici, tko će ga više Vićanu znat što misli, ili nema diplomu Vićanu omiljenog Univerziteta „Džemal Bijedić” koji Vićan često spominje, onda neka mu je mana, i nije baš neka.

Dok tako olako prosuđuje o tuđim kompetencijama i sposobnostima, kompetencije svoje kćeri ne propituje. Za nju kaže da ima dvije diplome i da ima sve kompetencije biti u Nadzornom odboru Zračne luke Dubrovnik. Kaže i da je prošla provjeru kako bi ušla u taj nadzorni odbor.

A što ona pak zna o ekonomiji, aeronautici, poslovanju zračne luke. Ne treba ni znati. Ona je ipak samo članica Nadzornog odbora poviše kojega je Skupština koja zapravo odlučuje.
No, da bi i bez diplome profesora predavao djeci matematiku, Giljača matematiku ipak treba znati.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020