Petak, 29 Travanj 2022 18:45

Tjedan u gradskoj upravi: Podrška obrtnicima, pokrenuta dva javna savjetovanja i još jedan projekt javne rasvjete

Gradonačelnik Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž sudjelovali su u Miamiju na najvećoj svjetskoj konferenciji posvećenoj cruise industriji. S ministricom Tramišak gradonačelnik je u Zagrebu razgovarao o EU projektima u Dubrovniku. Natječajna dokumentacija za projekt rekonstrukcije javne rasvjete grada upućena je u javno savjetovanje. U tijeku je i javno savjetovanje o razini buke te radu i nadzoru ugostiteljskih objekata.

CLIA SAVJETODAVNI PARTNER GRADU U PLANIRANJU IZGRADNJE CRUISE TERMINALA

Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković i pročelnica Upravnog odjela za europske fondove, regionalnu i međunarodnu suradnju Zrinka Raguž, na poziv Kelly Craighead, predsjednice i direktorice udruženja Cruise Lines International Association, sudjelovali su u Miamiju na najvećoj svjetskoj konferenciji posvećenoj cruise industriji „Seatrade Cruise Global“.

U sklopu službenog posjeta gradonačelnik je održao sastanak s predsjednicom CLIA-e na kojem je dogovoren daljnji nastavak partnerske suradnje, a koju je i sama predsjednica Craighead istaknula kao model uspješnog upravljanja destinacijom i angažmana s lokalnim zajednicama. Naime, prvi sporazum kojeg je CLIA sklopila s jednim gradom bio je upravo Dubrovnik, a suradnja je rezultirala brojnim značajnim pozitivnim promjenama po pitanju upravljanja i uspostave održivog turizma od dnevnih limita u broju istovremenih dolazaka brodova, uvođenju cruise taksi do povećanja kvalitete pružene usluge posjetiteljima kako onima koji dolaze s brodova na kružnim putovanjima tako i svim drugim gostima zbog manjih gužvi.

Na sastanku je dogovoreno i kako će ovo međunarodno udruženje biti savjetodavni partner Gradu Dubrovniku prilikom planiranja izgradnje novog cruise terminala što je od iznimne važnosti za Grad budući se upravo na ovom projektu bazira budućnost kruzing turizma. Realizacijom ovog projekta Dubrovnik bi zauzeo važno mjesto na karti homeport  gradova, a značajno bi se povećala i mogućnost razvoja različitih gospodarskih grana. Gradonačelnik je posjetio i terminal Royal Caribbeana u Miamiju koji predstavlja primjer dobre prakse budući je Terminal u punoj operaciji od kraja 2018. i od tada do danas bilježi visoke ocjene klijenata za pruženu uslugu.

U sklopu ovog dvodnevnog posjeta, na prijedlog doministrice američkog ministarstva trgovine Marise Lago, koja je nedavno boravila u Dubrovniku, gradonačelnik Franković i pročelnica Raguž posjetili su i Wynwood Art District, kulturno i kreativno središte Miamija. Popularno okupljalište mladih i dom niza galerija i muzeja jedan je od najvećih street art kompleksa takve vrste na svijetu te može poslužiti Gradu Dubrovniku kao ogledni primjer transformacije i oplemenjivanja industrijskog prostora prilikom osmišljanja dijela društvene ponude u kompleksu TUP-a.

S MINISTRICOM TRAMIŠAK O EUROPSKIM PROJEKTIMA

Dubrovački gradonačelnik Mato Franković u Zagrebu se sastao s ministricom regionalnog razvoja i fondova Europske unije Natašom Tramišak te ju je izvijestio o pripremama Grada Dubrovnika za novu financijsku perspektivu Europske unije.

Grad Dubrovnik se u prethodne četiri godine, a što je posebno potencirano u razdoblju korona krize, okrenuo EU fondovima kao izvoru financiranja razvojnih projekata te je pripremljen čitav niz takvih projekata koji imaju za cilj povećati kvalitetu života građana Dubrovnika. Teme razgovora današnjeg sastanka bile su, između ostalog, projekti vezani za obnovljive izvore energije, Aglomeracija Dubrovnik te pripreme za korištenje sredstava dostupnih kroz ITU mehanizam Europske unije.

Riječ je o mehanizmu koji omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih programa te ulaganje tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja. Podsjetimo, gradonačelnik Franković u siječnju ove godine izabran je za predsjednika Koordinacijskog vijeća Urbanog područja Dubrovnik, koje operativno organizira funkcioniranje ITU mehanizma u financijskoj perspektivi 2021.-2027 na svom području. Za 22 urbana područja u RH na raspolaganju je 5,16 milijardi kuna.

Putem ITU-a na urbanom području Dubrovnik pruža se mogućnost financiranja širokog spektra investicija, a koje uključuju i tzv. brownfield projekte, odnosno obnovu i revitalizaciju bivših industrijskih i napuštenih lokacija te njihovu prenamjenu u objekte društvene, obrazovne, kulturne, sportske, turističke i druge namjene, infrastrukturu predškolskog odgoja, ulaganja u javnu turističku te u zelenu infrastrukturu, u razvoj ili nadogradnju digitalnih usluga i proizvoda, građevinske i konzervatorske radove na objektima kulturne baštine.

NATJEČAJNA DOKUMENTACIJA ZA PROJEKT JAVNE RASVJETE UPUĆENA NA JAVNO SAVJETOVANJE

U tijeku je postupak javnog savjetovanja za projekt rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika. Javno savjetovanje traje do 2. svibnja 2022., a omogućuje svim prijavljenima da u okviru procesa izraze svoje prijedloge za modifikacijom natječajne dokumentacije, ako isto smatraju potrebnim. Po završetku postupka te objavi izvješća, Grad Dubrovnik pokrenut će postupak nabave za izvođenje projekta.

Podsjetimo, projekt cjelovite rekonstrukcije i modernizacije sustava javne rasvjete Grada Dubrovnika provodit će se na širem gradskom području te će obuhvatiti 3755 zastarjelih rasvjetnih tijela.

Naime, postojeći sustav javne rasvjete sastoji se od 46 različitih tipova energetski neučinkovitih i ekološki neprihvatljivih svjetiljki. Iste će se zamijeniti visoko efikasnim LED svjetiljkama koje doprinose zaštiti okoliša i povećavaju energetsku učinkovitost sustava javne rasvjete.

Novčana ušteda na troškovima električne energije koja će se postići izvedbom rekonstrukcije u odnosu na zatečeno stanje veća je od dva milijuna kuna na godišnjoj razini. Dodatno, značajno će se smanjiti troškovi održavanja sustava koji nisu zanemarivi.

Ukupni iznos investicije je 14 milijuna kuna. Grad Dubrovnik predmetnu investiciju financira kreditom HBOR-a s rokom otplate od sedam godina te fiksnom kamatnom stopom od 0,5 posto.

SUGESTIJE ZA KRETANJE VODIČA I GRUPA UNUTAR POVIJESNE JEZGRE

U okviru strateškog projekta „Respect the City“ Grad Dubrovnik u suradnji s Društvom vodiča Dubrovnik i Cehom vodiča Obrtničke komore Dubrovnik pripremio je sugestije namijenjene vodičima odnosno načinima kretanja grupa unutar stare gradske jezgre.

Naime, sugestije se temelje na uzusima vođenja grupe koja je dio obuke licenciranih vodiča, a one obuhvaćaju stalnu kontrolu kretanja članova grupe kao i okupljanja grupe na lokacijama na način da ne ometaju prohodnost pješacima koja će u konačnici spriječiti nastajanje velikih gužvi.

Preporuke usmjerene prema turističkim vodičima i njihovom svakodnevnom djelovanju također podrazumijevaju kvalitetno informiranje posjetitelja te poštivanje pravila prilikom obilaska povijesne jezgre čime mogu znatno doprinijeti u pogledu poboljšanja prohodnosti, stvaranju posebnog doživljaja za svakog posjetitelja i oblikovanju percepcije o održivosti destinacije.

Uloga licenciranih vodiča od iznimne je važnosti u kontekstu smanjenja negativnih učinaka prekomjernog turizma i unapređenja održivih modela najveće gospodarske grane koji mogu odrediti budućnost daljnjeg prosperiteta Dubrovnika.

Vrijedi podsjetiti kako turizam grada Dubrovnika predstavlja okosnicu razvoja i čini cjeloviti sustav vrijednosti koji je prije svega usmjeren na dobrobit i zadovoljstvo lokalne zajednice i posjetitelja. Osim toga, dinamičan turistički razvoj ovisan je o kontinuiranoj brizi i usredotočenosti svih dionika čiji je angažman krucijalan kada je riječ o očuvanju i zaštiti kulturno – povijesnih atrakcija i promociji društvenog i tradicijskog identiteta.

ZA POTPORE DUBROVAČKIM TRADICIJSKIM OBRTIMA OSIGURANO 1,2 MILIJUNA KUNA

Grad Dubrovnik raspisao je godišnji natječaj za dodjelu potpora obrtnicima koji obavljaju tradicijske obrtničke djelatnosti na području Grada Dubrovnika.

U 2022. dodijelit će se ukupno 50 potpora. Iznosi potpora u mjesečnom iznosu od dvije tisuće kuna od 2018. godine, podsjetimo, isplaćuju se tijekom cijele godine, a ne samo tijekom šest mjeseci kako je bila dotadašnja praksa.

I broj dodijeljenih potpora u stalnom je porastu. Od 30 korisnika subvencija u 2018. godini, već iduće godine dodijeljene su 42 potpore. Prošle godine ukupno je sklopljeno 48 ugovora, a potpore su odobrene za šest novih obrta. U proračunu za 2022. godinu za ovu namjenu osigurano je 1.2 milijuna kuna za 50 obrtnika.

Kriteriji za dodjelu subvencija uključuju duljinu tradicije, deficitarnost obrta, dosadašnje rezultate, pripravnost obrtnika da stečena znanja prenese na nasljednike te spremnost da povremeno organiziraju izložbe i prezentacije svojih proizvoda u cilju promidžbe dubrovačkog obrtništva.

Uvjeti natječaja s popisom potrebne dokumentacije sadržani su u tekstu natječaja. Zahtjevi za dodjelu potpora dostavljaju se Upravnom odjelu za turizam, gospodarstvo i more, a zaprimaju se u pisarnici Grad Dubrovnika najkasnije do 9. svibnja do 12 sati.

JAVNA SAVJETOVANJA O RAZINI BUKE TE RADU I NADZORU UGOSTITELJSKIH OBJEKATA

Grad Dubrovnik pokrenuo je dva javna savjetovanja i to za Odluku o lokacijama i najvišoj dopuštenoj razini buke tijekom održavanja javnih događanja i Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o ugostiteljskoj djelatnosti na području grada Dubrovnika. Oba Javna savjetovanja ostaju otvorena do 23. svibnja 2022., do kada svi zainteresirani mogu dati svoje prijedloge i sugestije na tekst navedenih Odluka.

Sukladno Zakonu o zaštiti od buke navedena Odluka donosi popis lokacija na kojima je moguće, uslijed održavanja događanja na otvorenom, prekoračiti dopuštene razine buke. Riječ je o iznimkama za održavanje javnih manifestacija, a sukladno posebnim odlukama, što je mogućnost koju propisuje Pravilnik o najvišim dopuštenim razinama buke. Prema prijedlogu ove Odluke prekoračenje najviše dopuštene razine buke propisane pravilnikom na navedenim lokacijama, kao iznimka za održavanje manifestacija, dopušteno je tijekom cijele kalendarske godine u vremenu najdulje do 24:00 sata, a iznimno se do 2:00 sata ujutro dopušta na datume 31. prosinca i 1. siječnja, 9. i 10. srpnja, 25. kolovoza, te u vrijeme održavanja manifestacije Noć muzeja.

Najviše dopuštena razina buke tijekom održavanja javnih događanja iznosi 90 dB(A), a organizator je dužan najmanje osam dana prije održavanja javnog događanja o tome obavijestiti Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika te osigurati ugradnju limitatora razine emisijske buke na elektroakustičkim uređajima i mjerenje buke tijekom održavanja javnog događanja.

Odlukom o ugostiteljskoj djelatnosti na području Grada uređeno je radno vrijeme ugostiteljskih objekata na području Grada Dubrovnika, uporaba elektroakustičkih i akustičkih uređaja na otvorenom uz ugostiteljski objekt i u tom dijelu ovlaštenja za provođenje upravnog i inspekcijskog nadzora te prekršajne odredbe. Odlukom je također regulirano da buka elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke na otvorenom uz ugostiteljski objekt ne smije prelaziti najviše dopuštene razine buke sukladno važećem Pravilniku, kao i vrijeme u kojem su vlasnici ugostiteljskih objekata dužni osigurati da se glazba ne čuje izvan zatvorenog prostora objekta. Ovim nacrtom izmjene i dopune Odluke naglasak se stavlja na nadzor nad provedbom ove Odluke po pitanju zaštite od buke elektroakustičkih uređaja i ostalih izvora buke te se propisuje da je Komunalno redarstvo Grada Dubrovnika ovlašteno provoditi taj nadzor te kažnjavati prekršitelje.

Sadržaj Grada Dubrovnika

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019