Petak, 06 Svi 2022 16:53

Tjedan u Gradu: Gradonačelnik se sastao s braniteljima, kreće projekt na Nuncijati; krenula obnova portala Glavne straže

U ovom tjednu objavljen je prijedlog liste prvenstva za dodjelu prvih 17 stanova za mlade i mlade obitelji u Mokošici. Nakon što je UPU Nuncijata uputio na Gradsko vijeće, gradonačelnik Mato Franković sastao se s braniteljima koji su se odabrali model stambenog zbrinjavanja u tom gradskom naselju. Za predstavnike turističkih agencija održana je prezentacija elektroničkog sustava reguliranja statusa zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobni. Završeni su radovi na sanaciji oštećenja, nastalih uslijed nedavnog potresa, na Dječjem vrtiću „Leptirić” u Trstenom. Počeli su radovi na obnovi baroknog portala Glavne straže na Luži.

PRIJEDLOG LISTE PRVENSTVA ZA DODJELU PRVIH 17 STANOVA U MOKOŠICI

Nakon provedenog javnog poziva, Povjerenstvo za provjeru administrativne ispravnosti pristupilo je otvaranju i pregledu zahtjeva te uputilo administrativno ispravne zahtjeve Povjerenstvu za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova koje je zaprimljene zahtjeve bodovalo.

Sukladno Odluci o davanju u najam stanova u vlasništvu Grada Dubrovnika u svrhu rješavanja stambenog pitanja mladih i mladih obitelji na području grada Dubrovnika Povjerenstvo za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova utvrdilo je prijedlog Liste reda prvenstva.

Podnositelj zahtjeva ima pravo prigovora na utvrđeni redoslijed u prijedlogu Liste reda prvenstva kao i na neuvrštavanje na prijedlog Liste reda prvenstva u roku od 8 (osam) dana od dana objave 2. svibnja 2022. godine, iste na internetskim stranicama i oglasnoj ploči Grada Dubrovnika.

Prigovor se podnosi Povjerenstvu za rješavanje prigovora u pisanom obliku i predaje neposredno u pisarnicu Grada Dubrovnika na adresu: Gundulićeva poljana 10, 20000 Dubrovnik ili šalje preporučeno poštom na adresu: Grad Dubrovnik, Pred Dvorom 1, 20000 Dubrovnik.

Nakon što Povjerenstvo za rješavanje prigovora odluči o prigovorima, na prijedlog Povjerenstva za provedbu postupka i odlučivanje o najmu stanova Gradonačelnik utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva.

GRADONAČELNIK S BRANITELJIMA RAZGOVARAO O UPU NUNCIJATA

Nakon što je na Gradsko vijeće uputio Prijedlog odluke o donošenju Urbanističkog plana uređenja stambenog naselja za branitelje na Nuncijati, gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković sastao se s braniteljima.

Naime, donošenjem odluke od strane Gradskog vijeća stječu se svi preduvjeti za pokretanje postupka dodjele zemljišta braniteljima koji su prethodno to pravo stekli, sukladno odlukama Gradskog vijeća Grada Dubrovnika i sukladno pravu na stambeno zbrinjavanje izdanom od strane Ministarstva branitelja.

frankovicbranitelji060522

Nakon samog usvajanja UPU-a Nuncijata paralelno će započeti više različitih procesa. Grad Dubrovnik će putem svojih službi pokrenuti izradu geodetskih elaborata kojim se izdvajaju dijelovi u vlasništvu Grada te se formiraju nove čestice koje će se dodjeljivati braniteljima. Navedeno treba proći i postupak upisa na katastru i zemljišnoj knjizi.

Grad će na osnovu prethodno izrađene projektne dokumentacije podnijeti zahtjev za ishođenje dozvola za izgradnju ceste prema naselju Nuncijata te se očekuje da bi na proljeće iduće godine mogla započeti izgradnja navedene ceste s cjelokupnom pratećom infrastrukturom.

GRADONAČELNIK O NADOLAZEĆOJ SJEDNICI GRADSKOG VIJEĆA

Ususret sjednici Gradskog vijeća, gradonačelnik Mato Franković na konferenciji za novinare govorio je o prostorno – planskoj dokumentaciji čije su izmjene i dopune uvrštene na dnevni red sjednice.

Naime, Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja Gruški akvatorij, vezan je uz projekt terminala za kružna putovanja, ali se povlači s dnevnog reda, kazao je gradonačelnik.

 -Razlog povlačenja ove točke je postignut dogovor s ministarstvom i tvrtkom Laguna trade d.o.o. o novim granicama koncesije marine te je sukladno tome potrebno izvršiti izmjenu UPU-a Gruški akvatorij. Kako sama izmjena granica koncesijskog dobra podrazumijeva i prethodni postupak ocjene o potrebi procjene studije utjecaja na okoliš, isto se nije moglo realizirati u kraćem vremenskom roku, a ne mogu se voditi dva paralelna procesa izmjene UPU-a. Stoga je odlučeno kako će se ova točka povući te ćemo je uputiti na iduću sjednicu Gradskog vijeća. - istaknuo je gradonačelnik Franković.

O Prijedlogu odluke o donošenju Urbanističkog plana uređenja stambenog naselja za branitelje na Nuncijati gradonačelnik je rekao kako su ishođene sve potrebne suglasnosti sukladno Zakonu o prostornom uređenju, prema prethodnim dogovorima s Ministarstvom kulture i medija. Prilikom izrade UPU-a u potpunosti su ispoštovani svi uvjeti Konzervatorskog odjela u Dubrovniku koji je potom dao suglasnost te više ne postoje zakonske prepreke za stambeno zbrinjavanje dubrovačkih branitelja na Nuncijati.

Na dnevni red sjednice uvršten je i Prijedlog odluke o stavljanju izvan snage Odluke o izradi izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja „Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje“ te Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna Detaljnog plana uređenja Športsko-rekreacijskog parka Gospino polje, vezane uz gradnju nove multifunkcionalne sportske dvorane.

- Nakon što su upravni odjeli razmatrali niz varijantnih rješenja u okviru već prethodno započetog postupka, nismo mogli zadovoljiti sve parametre koji bi osigurali  kvalitetno rješavanje ove buduće visokovrijedne sportske građevine i istovremeno osigurali i ispunjenje ciljanih rokova. Iz navedenih razloga donesena je odluka o pokretanju novih izmjena DPU-a Gospino polje koje sada na jedan potpuno drugi način promatraju navedeni prostor i omogućavaju kvalitetno dugoročno i održivo rješenja s jasno mogućim i ostvarivim vremenskim rokovima. - kazao je gradonačelnik kazavši kako je riječ o win-win situaciji jer je zemljište na kojem se planira gradnja dvorane u stopostotnom vlasništvu grada.

UPU Radeljević-Libertas pokrenut je u koordinaciji s resornim ministarstvom kako bi se u potpunosti proveli svi potrebni postupci istovremeno štiteći javni prostor, uključujući i zajamčeni koridor cestovne infrastrukture. Sukladno iskazanom mišljenju ministarstva, kako je naveo gradonačelnik Franković, Grad Dubrovnik obavezan je provesti izmjene i dopune UPU-a i s tim u vezi Generalni urbanistički plan i Prostorni plan uređenja. Prethodno je započeo objedinjeni postupak izmjena i dopuna PPU-a i GUP-a i s tim u vezi stavljanja van snage dijela UPU-a, a što je po mišljenju ministarstva trebalo provoditi kako je prethodno navedeno.

PREDSTAVLJEN ONLINE SUSTAV ZA KUPNJU VAUČERA ZA ZAUSTAVLJANJE U ZONI POSEBNOG PROMETNOG REŽIMA

Za predstavnike turističkih agencija održana je prezentacija elektroničkog sustava reguliranja statusa zaustavljanja i parkiranja turističkih autobusa i osobnih automobila kategorije M1 kapaciteta (7+1) i (8+1) u zoni posebnog prometnog režima (Pile i Ploče). Sustav su predstavili Anton Mužić iz tvrtke RAO d.o.o. te gradonačelnik Mato Franković. Riječ je o nadogradnji internetske trgovine za kupnju vaučera za autobuse koju je gradska uprava implementirala 2019. godine u cilju bolje koordinacije i upravljanja prometom u kontaktnoj zoni stare gradske jezgre, koja je najviše opterećena za vrijeme gužvi.

Nastavno na komentare i prijedloge agencija kao korisnika sustava, u sezoni 2022. nadogradnjom sustava uvode se dodatne usluge, istaknuto je na današnjem predstavljanju. Dodani su termini za područje Ploča, istaknuti su gumbi za promjenu termina ukrcaja/iskrcaja i registarske oznaka. Jedna od novosti koja je uvedena na traženje korisnika je kupnja prepaid vaučera, kao i izdavanje besplatnih vaučera kupnjom grupnog Dubrovnik Carda (Dubrovnik Pass koda) koji je moguće dobiti od Grada, a uskoro će biti dostupni i online.
Aplikacija sadržava i portal za agencije na kojem je korisnicima osim kupnje prepaid vaučera omogućeno upravljati svim vrstama vinjeta, pregled računa, uplatu na transakcijski račun grada i vođenje evidencije uplata i raspolaganje sredstvima.

Kontrola se provodi sustavom nadzornih kamera na pet lokacija u gradu, s ukupno 10 kamera koje automatski očitavaju registarske oznake i tip vozila. Sustav je povezan s MUP-om koji omogućuje provjeru vlasnika vozila, korisnika leasinga i broj registriranih sjedala. Također, sustav evidentira i dnevni izvještaj o uplatama i izvještaj o prekršiteljima.

Kupnja vaučera online, prema raspoloživim vremenskim razdobljima, značajno ubrzava proces na terenu u zoni posebnog režima. Time će se smanjiti gužve i ravnomjerno rasporediti opterećenje na gradskim ulazima i postići održivo upravljanje prometom. Ova usluga uvelike olakšava  organizaciju aranžmana agencijama, jer račun za plaćenu naknadu za zaustavljanje dobiju odmah, dok se proces naplate potraživanja značajno skraćuje.

Odlukom o zaustavljanju i parkiranju turističkih autobusa i osobnih automobila (8 + 1) u zoni posebnoga prometnog režima, uređuje se zaustavljanje i parkiranje turističkih autobusa i osobnih automobila u širem području oko povijesne jezgre grada, koje obuhvaća Zagrebačku ulicu, Ulicu branitelja Dubrovnika, Pile, Ploče, predio Iza Grada, Zlatni potok i Sveti Jakov. Naknada za svako pojedinačno parkiranje i zaustavljanje pri iskrcaju putnika iznosi: za osobne automobile (8+1) 200 kuna, za srednje autobuse od 9 do 30 mjesta 400 kuna, a za autobus preko 30 mjesta 800 kuna, a naplaćuje se u razdoblju od 1. ožujka do 30. studenoga od 7 do 21 sat.

SANIRAN DJEČJI VRTIĆ LEPTIRIĆ OŠTEĆEN U NEDAVNOM POTRESU

Završeni su radovi na sanaciji oštećenja, nastalih uslijed nedavnog potresa, na objektu u vlasništvu Grada Dubrovnika u Trstenom, u kojem je smještan Dječji vrtić ''Leptirić''. Djeca koje polaze ovaj vrtić, a privremeno su bila smještena u vrtiću u Zatonu, već od sutra se vraćaju u svoje prostore.

Objekt nakon potresa nije bio statički ugrožen, radilo se o oštećenjima žbuke i odvajanju dva reda kupa na krovištu te su radovi, vrijedni 21.150,00 kuna, završeni u zadanom roku. Uz montažu skele uključivali su i popravak krovišta, a odmah po završetku radova, s obzirom da nije bilo intervencija u unutarnjem dijelu zgrade, djeca se mogu vratiti u prostor u Trstenom.

OBNAVLJA SE SE BAROKNI PORTAL GLAVNE STRAŽE

Zavod za obnovu Dubrovnika započeo je radove na kompleksu baroknog portala Glavne straže Luži. U obuhvatu projekta, repozicionirat će se kvadratni kapitel sjevernog stupa, ukloniti slabostojeće fuge, sanirati pukotine i odlomljeni dijelovi razloženih elemenata i izmijeniti oštećene ploče popločenja. Veći nedostaci nadopunit će se kamenom metodom tašeliranja te će se očistiti površine prekrivene crnom korom i ispirati sve površine kamenih elemenata.

glavnastraza060522

Zavod za obnovu Dubrovnika osigurao je namjenska sredstva iz povrata uloženih sredstava u obnovu te je izmjenama programa obnove za 2022. godinu za sanaciju namijenjen iznos od 180 tisuća kuna.

Nakon postupka jednostavne javne nabave, ugovor o konzervatorsko-restauratorskim radovima sklopljen je s tvrtkom Kvinar d.o.o. iz Podstrane, a radovi se izvode temeljem projekta konzervatora-restauratora Điva Dražića. Predviđeno trajanje sanacije je do 15. lipnja 2022. godine, a projekt je prethodno odobrio Konzervatorski odjel u Dubrovniku.

Zgrada glavne straže pripada raritetnim znamenitostima grada Dubrovnika kao stan admirala iz 15. stoljeća, a smještena je na urbanistički važnom punktu, između Vijećnice i zvonika. Obnovljena je u 20. stoljeću, ali je sačuvana barokna rekonstrukcija ulaznog pročelja zgrade arhitekta Marina Gropellija iz 18. stoljeća. Portal krasi raskošni lučni okvir, a prostor markiraju dva stilski usklađena pravokutna stupa koji završavaju metalnim, izduženim, piramidalnim šiljcima.

Sadržaj Grada Dubrovnika

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019