Četvrtak, 21 Travanj 2022 14:03

Velika promjena čeka Dubrovčane; odvoz otpada plaćat će se po količini

Piše:
Direktor Čistoće Dubrovnik Marko Iveković Direktor Čistoće Dubrovnik Marko Iveković Foto: Čistoća Dubrovnik

Čistoću će ubuduće građani Dubrovnika plaćati po količini proizvedenog otpada, a ne po kvadraturi stambenog prostora, kao što to još uvijek čine. Što više budu reciklirali, odnosno odvajali otpad, cijene mjesečnih računa bit će im manje.

Odluku o gospodarenju otpadom na području Grada Dubrovnika, koja je upućena na javno savjetovanje, predstavili su na konferenciji za novinare dubrovački gradonačelnik Mato Franković i direktor Čistoće Marko Iveković, a s ciljem da se građani, prije negoli li Odluka bude upućena na usvajanje Gradskom vijeću, uključe u javno savjetovanje te iznesu svoje prijedloge i primjedbe.

Direktor Čistoće Marko Iveković kazao je kako će se ubuduće način i uvjete pružanja javne usluge odvoza otpada na području Grada Dubrovnika vršiti na dva načina, odnosno putem spremnika na javnim površinama ili putem vlastitih spremnika.

Vlastiti spremnici dodijelit će se građanima koji stanuju u naseljima s mahom obiteljskim kućama, kojima vozila Čistoće mogu nesmetano pristupiti, poput naselja Bosanka ili Zaton Mali.

Glavna promjena je u, istaknuo je Iveković, napuštanje starog sustava naplate usluga po kojem je visina računa ovisila o kvadraturi stambenog prostora.

- Usluga će se plaćati prema stvarno proizvedenoj, odloženoj količini miješanog komunalnog otpada, a to će se raditi uz pomoć otpadomjera na spremnicima. - rekao je Iveković, naglasivši kako je cilj potaknuti građane na odvajanje otpada jer oni koji budu odvajali imat će i manje račune.

- Na spremnici će biti otpadomjer i svaki će korisnik dobiti identifikacijsku karticu uz pomoć koje će se logirati prilikom odlaganja otpada kako bi se na kraju svakog obračunskog razdoblja vidjelo koliko je puta netko predao otpad i kolike količine. - rekao je Iveković te naveo koliki će biti mjesečni računi građana.

- Cijena je formirana od dva dijela, minimalne javne usluge i varijabilnog dijela, koji ovisi o količini predanog miješanog komunalnog otpada. Osnovna cijena za minimalnu javnu uslugu jednaka je za sve korisnike. Završna cijena je cijena javne usluge s količinom predanog otpada. - kazao je Iveković.

- Cijena za kućanstva je nepune 54 kune bez PDV-a, a s PDV-om 61 kunu i u toj 61 kuni građani imaju dosta benefita, poput neograničenog korištenja reciklažnog dvorišta potpuno besplatno će moći donijeti različite vrste otpada, a tu je i dolazak na adresu građana i odvoz otpada besplatno, i to su benefiti i troškovi koje minimalna javna usluga pokriva. Računi će se plaćati 12 mjeseci godišnje, bez obzira ako jedan mjesec niste doma, morat ćete plaćati minimalne usluge, ali imat ćete benefit nekorištenja nekretnine. - kazao je Iveković i precizirao iznose računa Čistoće za one koji će odvajati otpad i one koji to neće činiti.

- Ako dvaput mjesečno odvojite 20 litara, vaš ukupni račun je 74 kune i 56 lipa. Ako odvajate djelomično 142 kune, a za one ekstremne slučajeve gdje neće biti odvajanja otpada, račun će iznositi 224 kune. Moramo potaknuti i motivirati ljude na odvajanje otpada.- kazao je Iveković.

Kad će nova odluka o gospodarenju otpadom stupiti na snagu, ni gradonačelnik Franković, ni direktor Čistoće Iveković nisu jasno precizirali, no prema onome što je kazao gradonačelnik, do implementacije odluke proći će nekih osam mjeseci.

Inače, nakon što Odluka o gospodarenju otpadom prođe javno savjetovanje i bude usvojena na Gradskom vijeću, Čistoća neće odmah započeti s naplatom po novom modelu već će građani imati određeno razdoblje prilagodbe novom načinu odlaganja i odvajanja otpada.

Gradonačelnik Franković istaknuo je kako je s izmjenama Odluke o gospodarenju otpadom na području Grada Dubrovnika, odnosno njezinoj prilagodbi izmjenama Zakona o gospodarenju otpadom, koje je sabor usvojio u srpnju 2021. već upoznao i gradske vijećnike.

- Najveći je fokus na cijeni i mi smo prije mjesec i pol imali sastanak s vijećnicima i raspravljali smo o svemu ovome jer smo htjeli da se vijećnici uključe. Mi imamo najveće troškove uspoređujući se s drugim gradovima jer je naša udaljenost do mjesta na koje otpad odvozimo na daljnju obradu puno veće nego kod drugih gradova. Mi naš otpad odvozimo 600 kilometara daleko, a drugi 100 kilometara dalje od svog mjesta, ali pronašli smo način kako cijenu zadržati u nekakvim normalnim okvirima. - rekao je Franković.

Inače, otpad koji će u spremnike odlagati građani, brojat će otpadomjer i svaki put kad odlažu vrećicu u spremnik, građani će se putem kartice morati logirati. Građani će dobiti unificirane plastične vrećice za otpad jer biorazgradive jako puno koštaju.

Između Ivekovića i Frankovića povela se polemika zbog boca, koje će se prema novom zakonu morati proprati prije negoli se odlože u za njih predviđen spremnik.

- Dobro, neće nitko gledati je li netko proprao bocu. - rekao je Franković.

Na svim će javni odlagalištima biti postavljen sustav video nadzora kako bi se spriječila zlouporaba, odnosno mogućnost da otpad s jednog područja građani donose na drugo i odlažu ga kod spremnika.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019