laus banner 2021 2

Petak, 28 Svi 2021 20:41

Vićan vs Franković; je li sve jasno iz rezultata prvog kruga?

Piše:

Mato Franković ili Pero Vićan? Tko će biti gradonačelnik Dubrovnika u nedjelju će odlučiti birači. Dok je Vićan zbog presude za Aferu Šipan i izmjena Zakona o lokalnim izborima bio onemogućen u kandidaturi 2017. godine, a jedno vrijeme je i nestao s političke scene, Franković je protekle četiri godine puno radio. Gradonačelnik može biti samo jedan, a Franković je pred Vićanom u velikoj prednosti i po ostavštini iz proteklog mandata i po broju glasova osvojenom u prvom krugu.

Za dlaku u finišu prvog izbornog kruga Pero Vićan pred Androm Vlahušićem provukao se u drugi krug s osvojenih 2 682 glasa birača. Franković je slavio sa 7 301 glasom. Razlika u broju glasova u korist Frankovića, njegov je veliki kapital.

Razlika je to za koju je Vićan i sam svjestan da je teško može doseći pa kampanje u drugom krugu zapravo ni nema, dijelom zbog dogovora kojega Vićan već nakon nedjelje računa postići s Frankovićem oko sastavljanja većine u Gradskom vijeću, a dijelom jer je i sam svjestan da Frankovića teško može pobijediti.

Pa zašto onda Vićan uporno ističe kako će on u nedjelju biti izabran za gradonačelnika Dubrovnika? Pa izbori su, kampanja je, mora tako pričati. Koji to kandidat i kad zna da će izgubiti tvrdi da neće pobijediti?

Kad je u pitanju protekla kampanja, Franković se nije vele zamarao, niti je ulazio u veće sukobe sa svojim oponentima. Njegov fokus bio je na projektima te COVID pandemiji i njezinim posljedicama na gospodarstvo.

Slogan kako je vlast čast koji je bio moto njegove kampanje, već od ponedjeljka treba opravdati kroz obrise sastavljanja novog saziva Gradskog vijeća jer HDZ s najviše osvojenih mandata, sastavlja većinu i bira one koji će je činiti.

Uoči kampanje Vićan je unajmio agenciju da mu ispegla imidž, da se prikaže u drugom svjetlu, pokaže onu neku svoju nježniju stranu. Od gostovanja u lifestyle emisijama do fotografiranja na livadama i po maslinicima s beštijama, estradiziranjem svoje kampanje pokušao je pridobiti birače.

„Džaba je krečio” jer mu pozamašna svota novca utrošenog u agenciju za peglanje imidža nije donijela ništa više negoli je imao ranije. Kad je razlika u glasovima koje je DDS osvojio za Vijeće ( 2 685) i koje je Vićan kao gradonačelnički kandidat (2 682) osvojio u prvom krugu u svega tri glasa, jasno je da nije uspio zahvatiti u šire biračke tijelo već je dobio glasove iz svoje interesne skupine koju nije ustrojio estradiziranjem sebe samoga.

Naravno i u ovom je izbornom ciklusu pao na plakatima, kojima je doslovno unakazio javne površine. Kao da je lice na plakatu ikad ikome bilo presudno pri zaokruživanju glasačkog listića. No, možda su ti silni plakati Vićanu neki odraz moći.

Vuk dlaku mijenja, ali ćud nikada pa je tako Vićan tijekom svojih nastupa itekako kontrolirao svoj temperament. Ipak, netom što je okončan prvi krug, nakon kojega je bilo jasno kakvi su omjeri u mandatima u Gradskom vijeću i Županijskoj skupštini, direktnu poruku poslao je Branku Bačiću.

„Cijene će bit malo veće” poručio je Vićan Bačiću, istaknuvši kako u kontekstu koalicijskog kapaciteta DDS-a računa na određene rukovodeća mjesta. Tom se porukom razotkrio, još jednom pokazavši kako ga u politici ipak malo više zanima plijen.

Agencija koju je angažirao u kampanji svoj je posao obavila za novce, ali imidž su mu itekako peglali pojedini mediji. Možda ga se i boje. Afere puno veće od Šipana, poput Dubrovačke banke kao da se nisu dogodile. Nema ih! Izbrisane su! Važno je da je Vićan obukao odijelo.

Da, za potrebe izborne promidžbe Vićana su njegovi PR eksperti zaista uspjeli uvući u odijelo. No, zavezavši i zategnuvši mu kravatu, zapravo su ga potopili.

U posljednjoj predsjedničkoj kampanji PR stručnjaci sugerirali su tada kandidatu, a danas predsjedniku Zoranu Milanoviću da malo skrati jezičinu, odnosno ublaži retoriku. On je to i učinio. Pazio je koliko će i što govoriti, ali nije dozvolio da mu biraju garderobu, zadiru u njegov izgled i kite ga kao božićno drvce. Milanovića su birači izabrali zbog njegova stava. Na tim izborima nikako nije bilo presudno njegovo odijelo.

Čudno, Vićan je na tu igru sam pristao pa u jednom medijskom istupu tako ističe kako su nedjeljni izbori referendum na kojem građani odlučuju žele li ovakvog ili onakvog Vićana – u odijelu ili u rebatinkama.

Kao da odijelo čini čovjeka? Nekima, doduše, fino odijelo uljepša vanjštinu, no odjela kojom je svaki čovjek pokriven, ne može sakriti njegovu nutrinu. Žele li ljudi jednostavnog i običnog ili uštirkanog Vićana? I sam se Vićan to naime pita. Vjerojatno ni jednog ni drugog jer na kojim je to izborima ikad presudilo nečije odijelo.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020