Nedjelja, 15 Listopad 2023 13:09

ŽUPANOVO IZVJEŠĆE IZAZVALO BURNU RASPRAVU, KARAMATIĆ MU PORUČIO DA TREBA SLUŠATI NAROD

Piše:
Ivo Karamatić i Nikola Dobroslavić Ivo Karamatić i Nikola Dobroslavić Ilustracija: dpp

Županijska skupština u kojoj HDZ s DDS-om ima većinu prihvatila je izvješće o radu župana Dubrovačko – neretvanske županije Nikole Dobroslavića za prvo polugodište tekuće godine. I dok je župan istaknuo kako je izvršavao izborni program, čuvao interese Županije koju, kazao je, „vodi transparentno i odgovorno” te pobrojao projekte, od velikih strateških, koji se manje više odnose na ulaganja u prometnu infrastrukturu, zdravstvo, školstvo, pa do onih manjih, oporba njegovim izvješćem nije bila zadovoljna.

U raspravi nije izostao ni osvrt na projekte u susjedstvu, od Gornjih horizonata do trebinjskog aerodroma. Nije manjkalo ni pozivanja na narod, a iako je otvoren već više od godinu dana, raspravljalo se i o tome tko je zaslužan za izgradnju Pelješkog mosta.

- Vi ste ovdje zbog naroda, a ne zbog struke, nije vas izabrala struka nego narod i počnite slušati narod. - savjetovao je Ivo Karamatić (SDP) županu Nikoli Dobroslaviću o brzoj cesti Osojnik – Zračna Luka Dubrovnik.

Nastavio je Karamatić kako je župan trebao slušati narod i oko projekta Prljevići.

- To vam je preslika golf parka Srđ. Projekt 150 hektara, 1,5 milijuna kvadrata, dole od Ratca, gore do Majkova. Sve što je autohtono, lijepo i zeleno, što bismo trebali sačuvati, potaracat ćemo takvim projektima. - rekao je Karamatić dodavši:

- Na tu priču dodajte autocestu kroz Dubrovačko primorje, u tom malom uskom pojasu. - rekao je Karamatić istaknuvši kako nakon što prođe cesta, narodu u Primorju neće ostati ništa.

- Ali vi slušajte struku, nemojte slušati narod. - ponovio je Karamatić županu i upozorio ga kako se zna kako su završili svi oni koji nisu slušali narod.

- Otišli su u ropotarnicu povijesti i ostali zapamćeni kao oni koji su učinili loše narodu. - poručio je Karamatić županu.

Iako je rekao kako neće govoriti o pomorskom dobru, nastavio je kako se nekad, kad čita pomorske članke, pita tko upravlja pomorskim dobrom.

- Upravlja li Dubrovačko – neretvanska županija ili profesor Legaz? Tko upravlja, profesor s brusilicom ili Županija kojoj je to dano na upravljanje na osnovu zakona. - pitao je i nastavio nizati primjere koji se tiču pomorskog dobra.

- Famozna Uvala Lapad, naš upravni visoki sud navodno donosi dvije kontradiktorne presude, jednu kojom poništava i drugu za, pa što očekivat od pravosuđa i nas koji upravljamo. Možda da profesor Legaz diplomira pravo i da tumačenje. - rekao je Karamatić.

Spočitao je županu da jedini projekt, koji je u stvarnoj nadležnosti Županije – Centar za gospodarenje otpadom - nije u stanju završiti.

- Taj projekt gospodin župan vodi zadnjih 14 godina i mi čitamo da je 27. listopada Županja uvela izvođača u radove i da je u godinu dana uspio potrošiti 1,37 posto. Znači, tim tempom bi za 50 godina mogli dobit županijski centar, ali bitno da se stavila informacijska ploča i angažirala tvrtka za usluge odnosa s javnošću, to je najvažnije, u svakoj su kampanji najvažniji odnosi s javnošću, nije bitno što ste uradili. - rekao je Karamatić, spomenuvši i projekt Gornji horizonti u BiH.

- O tome svi šute, a kad budu posljedice bit će kasno. Pozovite stručne ljude i napravimo nešto za Neretvu. - apelirao je Karamatić.

S Karamatićem se oko trase brze ceste složio i vijećnik Marko Giljača (SJG/Možemo).

- Jasno je da se radi o političkoj odluci. Građani se bune protiv jedine trase koja je u Studiji utjecaja na okoliš. To je dokument u kojem je samo jedna trasa i to je ono što je problematično. - stava je Giljača, koji je naglasio je potrebno ponovo napraviti i studiju izvodljivosti i studiju utjecaja na okoliš s varijantnim rješenjima.

Nakon što mu je preporučio da sluša narod, župan Nikola Dobroslavić je vijećniku Karamatiću uzvratio kako su ga oni u SDP-u trebali slušati.

- Pogledajte koliko nas ovdje ima, a koliko je vas, kako vam je narod uzvratio. - odgovorio je Dobroslavić Karamatiću.

Vijećniku Giljači odgovorio kako brza cesta ne može biti u suprotnosti s prostornim planom.

- Ako u nešto sumnjate tužite se legalnim putem, kao što ste se tužili za golf pa ste izgubili, tužite se, imate na to pravo i to vam nitko ne može oduzeti. - rekao je Giljači.

Tek što je prisegnu za vijećnika Mišo Krtičević (SDP) kazao je kako je najvažnijim projektima županija zajednička osobina nedostatak progresa.

- To su stvari koje stoje u mjestu, na kojima se ne događa adekvatna dinamika progresa. Imamo projekt brze ceste koja je iznimno važna radi prometovanja, dubrovačkog turizma, ljudi koji žive u Dubrovniku i imamo otvorenih oko 400 milijuna eura za realizaciju tog projekta i vrlo jasno vidimo da se ta cesta neće dogoditi jer imamo projekt za koji ni struka nije dala zeleno svjetlo, a od 80 posto građana Dubrovnika, koji su se izjasnili da su protiv projekta. Mi imamo jednu županijsku birokraciju župana Dobroslavića koji je ovaj projekt vukao u jednom smjeru i ne mogu vjerovati da ne postoji komunikacija između Hrvatskih cesta kao nositelja projekta u Županije kao takve. - rekao je Krstičević.

- U paraleli s ovom brzom cestom je autocesta i nisam vidio adekvatnu razinu komunikacije i transparentnosti u definiranju trase te autoceste s lokalnim stanovništvom. Samo čekam što će biti kad na Osojniku ljudi shvate da im ta autocesta prolazi pored kuća. Mislim da ljudi tamo to još ne znaju i tu vidim veliki propust po pitanju transparentnosti i komunikacije s tim ljudima. - istaknuo je Krstičević te se osvrnuo na Pelješki most.

- Zašto su HDZ-ovcima u našoj Županiji puna usta Pelješkog mosta? Zašto je Pelješki most svaka druga ili treća rečenica prosječnog HDZ-ovca koji pokušava ostaviti dojam, a taj su projekt administrativno vodile Hrvatske ceste, financirala ga je Europska unija, a mehanizacijom su ga izgradili Kinezi i imamo župana koji svako malo govori Pelješki most, Pelješki most, i meni je to s razine političke odgovornosti kao komunikacijske kategorije neodgovorno. - kazao je Krstičević.

Župan Dobroslavić odbacio je Krstičevićevu tvrdnju kako je 80 posto građana Dubrovnika protiv trase brze ceste.

- Brza cesta će se dogoditi i tu ništa nije krivo osim što treba definirati primjedbe s javne rasprave. Bit će brze ceste, a kako će ići, odredit će struka. - odgovorio je župan.

Krstičevića je podsjetio kako je Vlada Zorana Milanovića bila protiv izgradnje Pelješkog mosta.

- Predlagalo se da se vozi trajektima iz Komarne u Brijestu, a mi smo se tome protivili i točno je da je ova Županijska garnitura izvodila izgradnju Pelješkog mosta i mi se time ne hvalimo, ali da nismo mi iz Županije inzistirali na Pelješkom mostu, ne bi se još, a možda se ne bi dogodio uopće. Isto je i s autocestom. Mi smo je iz Hercegovine vratili tamo gdje je planirana po Prostornom planu. Pelješki most je važan za sigurnost ove Županije i jako mi je važno da smo ga mi izborili u našim mandatima. - rekao je Dobroslavić.

- Budale razgovaraju o činjenicama, pametni ljudi interpretiraju činjenice. - uzvratio je Krstičević Dobroslaviću.

- Bože moj, što politika čini od ljudi. - rekao je vijećnik Teo Andrić (HDZ) pa se osvrnuo na stalno pozivanje dijela vijećnika na narod.

- Narod! Interesantno, vi kažete narod, a tamo Marko Giljača kaže građani. Narod, sve radi naroda. Naravno da je radi naroda. Narod nas je izabrao da radimo da narodu bude dobro, ali kažete da tako ne valja, da treba narod vodit. Dajte, ljudi, budimo pametni! Ajmo povjerit narodu da odluči kuda će proći, ne znam, neki put na Babinu kuku, ne bi prošao nikad. - istaknuo je Andrić, koji se također osvrnuo na Pelješki most.

- Ne bi ga bilo da Županija nije odradila svoj posao, a sve i da nismo zaslužni, je li taj Pelješki most u Istri ili je u nas, tko se njime koristi, kome je pomogao, pa nije Mađarima nego narodu koji živi u našoj Županiji. - zaključio je Andrić.