Utorak, 19 Srpanj 2022 13:04

Capor o sporazumu koji se sprema potpisati Franković: Franjo Pašalić je od Grada dobio sve što je htio

Piše:
Đuro Capor Đuro Capor Foto: dpp

Nakon što ga ovlasti većina u Gradskom vijeću, gradonačelnik Mato Franković potpisat će s vlasnikom tvrtke Laguna Trade Franjom Pašalićem sporazum kojim će se regulirati odnosi Grada i navedenog koncesionara marine u gruškom zaljevu. Prema sporazumu, Pašalić će odustati od svih sporova koje je protiv Grada Dubrovnika pokrenuo na Upravnom sudu u Splitu i na Općinskom sudu u Dubrovniku, a od Grada će zauzvrat dobiti određene ustupke koji se ipak ne svode samo na 20 parkirnih mjesta koje je za potrebe marine tražio Pašalić.

Sporazum je ističe za Dubrovnikpress vijećnik stranke Srđ je Grad Đuro Capor veliki poraz za Grad Dubrovnik.

- Definitivno se radi o velikom porazu Grada Dubrovnika i sve one najave da će Grad zatražiti raskidanje koncesijskog ugovora i zaštiti interes građana su pale u vodu. Ponovo je, najvjerojatnije u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture postignut dogovor na zadovoljstvo Franja Pašalića kojim je dobio sve što je ikad tražio da bi svoj projekt doveo u zakonske okvire. Sad će za njega sve to odraditi Grad Dubrovnik. - rekao je Capor te odgovorio na pitanje što je to Pašalić dobilo Sporazumom koji će, ako tako odluči većina u Vijeću, potpisati s gradonačelnikom Matom Frankovićem.

- Dobio je nekoliko stvari, naime prvi dio projekta koji je izašao izvan koncesijskog područja planira se legalizirati kroz izmjene UPU-a gruški akvatorij. Dobio je priključak na bazen B koji nije imao spoj na bilo kakvu komunalnu infrastrukturu pa će Grad Dubrovnik biti onaj koji će provoditi izvlaštenje zemljišta za cestu i infrastrukturu do tog bazena. -kazao je Capor i nastavio:

- Dobio je i spoj Lapadske obale do bazena B koji će izgraditi Grad Dubrovnik, gdje će zapravo Grad biti investitor, a Franjo Pašalić će direktno izvođaču platiti određeni posao. Na koncu je dobio i spoj svih onih potrebnih dijelova na bazenu A, odnosno onih evakuacijskih protupožarnih putova koji su sad žice koje vire prema Lapadskoj obali, a koje se planiraju spojiti na buduću novoizgrađenu Lapadsku obalu bez protivljenja Grada i naravno, pitanje je broja parkirnih mjesta koja će se uređenjem Lapadske obale obale osigurati za Franja Pašalića. Naglašava se često da se radi o 20 parkirnih mjesta, ali ona su smokvin list za skretanje pozornosti da se dvjema odlukama koje su na dnevnom redu sjednice Gradskog vijeća, zapravo rješava probleme sa zakonitošću projekta i pokušava se naći način da se te građevinske apetite Franja Pašalića stavi u neke zakonske okvire umjesto da se raskine koncesija. - smatra Capor.

Srđevci će, naglašava Capor, na sjednici biti protiv navedenog Sporazuma.

- Pokušavamo od Ministarstva dobiti jasan podatak je li istekao koncesijski ugovor, odnosno ako je potpisan 1. srpnja 2015., zašto se nakon svih produljenja prema Franju Pašaliću ne postupa kao prema bilo kojem drugom koncesionaru ili građaninu Republike Hrvatske koji svoje obveze nije ispunio. Zašto se taj koncesijski ugovor s njime ne raskine? Odgovor na ovo pitanje vjerojatno je dao sam Franjo Pašalić kad je rekao da je Mato Franković mladi lav u HDZ-u. Sad svi znamo tko je taj stari lav i na čijoj je strani onda središnjica HDZ-a koja u Ministarstvima vuče poteze kojima se odlučuje o prostoru u Gradu Dubrovniku. - kazao je vijećnik stranke SJG Đuro Capor.

Kako bi Laguna trade i dalje mogla gospodarski koristiti pomorsko dobro, a Grad Dubrovnik nastaviti projekt rekonstrukcije Lapadske obale, navodi se u Sporazumu, Vlada je predložila izmjenu koncesijskog područja.

Prema odredbama predloženog sporazuma, Grad Dubrovnik će poduzeti sve radnje radi izvlaštenja čestica za izgradnju šetnice uz bazen B od marine sukladno UPU-u gruški akvatorij, dok će Laguna trade nakon zaključenja sporazuma Gradu dostaviti pismo namjere sukladno odredbama o načinu o financiranja troškova uređenja građevinskog zemljišta te izgradnje i uređenja objekata komunalne infrastrukture.

Navodi se kako će dvije strane u najkraćem roku zaključiti ugovor o financiranju izgradnje komunalne infrastrukture duž dijela šetnice od ulaza na plato bazena B do spoja s gradskom šetnicom.

Naknadu za izvlaštenje čestica kao i naknadu za izradu dokumentacije za izgradnju dijela šetnice uz bazen B na sebe će preuzeti Laguna trade. Grad će se obvezati dati sve suglasnosti i dozvole za priključenje bazena B na gradsku komunalnu infrastrukturu pod uvjetom da za to postoje zakonske pretpostavke.

Prema Sporazumu Pašalić će dobiti pet dodatnih parkirnih mjesta, odnosno četiri za električna vozila za potrebe marine te jedno dodatno mjesto za vatrogasni pristup bazenu B.

Bazen B je predio marine koji se odnosi na prostor kod veslačkog kluba, odnosno negdašnjeg kupališta.

U sporazumu se također navodi kako Grad nije dužan osigurati navedena parkirna mjesta ukoliko se ista planiraju u obuhvatu pomorskog dobra kojima Grad nije ovlašten raspolagati.

Korištenje parkirnih mjesta daje se na razdoblje od 20 godina od dana završetka radova i ishođenja uporabne dozvole.

Kad je u pitanju bazen A, Grad bi sem prema sporazumu, obvezao prilikom radova na rekonstrukciji Lapadske obale osigurati izvođenje radova koji će omogućiti spoj postojećih prilaznih mostova prema pomoćnim gatovima marine s Lapadskom obalom, odnosno cestom.