Ispiši ovu stranicu
Subota, 19 Veljača 2022 22:27

Konzum cijene snižava od ponedjeljka, Lidl od 1. ožujka, Tommy najavljuje, iz Studenca nedorečeni, iz Pema nisu odgovorili

Piše:
Konzum cijene snižava od ponedjeljka, Lidl od 1. ožujka, Tommy najavljuje, iz Studenca nedorečeni, iz Pema nisu odgovorili Foto: dpp

Trgovački lanci cijene svojih artikala snizit će i prije 1. travnja kada na snagu stupa odluka Vlade o smanjenju PDV -a na osnovne namirnice. Prvi će cijene sniziti Konzum i to već u ponedjeljak. Cijene će sniziti i Lidl, a neće ih povećavati ni Tommy.

Netom što je Vlada najavila kako će od 1. travnja stopu PDV -a na osnovne namirnice sniziti s 13 na 5 posto, najveće trgovačke lance pitali smo hoće li cijene artikala u njihovim trgovinama pratiti smanjenje stope PDV -a.

Iz najvećeg trgovačkog lanca u zemlji – Konzuma, odgovorili su kako će „nastavno na odluku Vlade o smanjenju stope PDV -a na određene proizvode, Konzum u skladu sa zakonom i potpuno transparentno na navede proizvode primjenjivati novu stopu PDV-a”.

„Želimo naglasiti kako navedeno smanjenje PDV -a ni u kojem slučaju nećemo koristiti za povećanje svoje marže već ćemo ga u potpunosti primijeniti na naše kupce.” - naveli su iz Konzuma.

No, nakon što su iz Lidla objavili kako će cijene u svojim trgovinama sniziti prije 1. travnja, kada na snagu stupa odluka Vlade o nižem PDV -u, iz Konzuma su ih preduhitrili. Konzum, naime neće čekati 1. travnja. Cijene više od tisuću artikala na policama svojih trgovina snizit će već od ponedjeljka 21. veljače.

„Od ponedjeljka 21. veljače na Konzumovim će policama više od 1.000 artikala biti dostupno po nižim cijenama, formiranima u skladu s najavljenim Vladinim poreznim rasterećenjem, odnosno smanjenjem PDV -a s 13 na 5 posto na svježe meso i ribu, jaja, voće i povrće, jestiva ulja i masti te dječju hranu, s 25 na 5 posto na maslac i margarin te s 25 na 13 posto na higijenske uloške i tampone.” - navode iz Konzuma.

„Podržavamo odluku Vlade Republike Hrvatske i kao vodeći trgovački lanac, sniženjem cijena i prije službene promjene stope PDV -a, dajemo svoj doprinos povećanju kupovne moći naših sugrađana. Zadovoljstvo kupaca naš je prioritet te smo se stoga i na ovaj potez odlučili kako bismo im izašli ususret u ovom valu poskupljenja. Tako će kupci u više od 600 Konzumovih prodavaonica diljem Hrvatske i prije stupanja na snagu Vladine odluke o smanjenju PDV -a moći pronaći više od tisuću proizvoda po pristupačnijim cijenama.” – naveli su iz Konzuma.

I dok je Konzum svojim kupcima svježe meso i ribu, jaja, ulje, maslac i margarin spreman po nižim cijenama ponuditi već od ponedjeljka, Lidl će cijene sniziti od 1. ožujka, a kako bi, ističu, „dali svoj doprinos rasterećenju budžeta hrvatskih građana.”

Niže cijene sukladno nižim stopama PDV-a najavljuju i iz Tommya.

„Primjenom novih - sniženih stopa PDV-a, Tommy će prilagoditi maloprodajne cijene proizvoda na koje se primjenjuju nove stope, sukladno zakonskim odredbama Cjelokupno sniženje stopa poreza reflektirat će se na niže cijene za kupce, uz napomenu da ovakvu situaciju nećemo koristiti za podizanje trgovačkih marži.” - navode iz Tommya.

Da su im kupci na prvom mjestu, poručuju i iz Studenca, ipak odgovor na pitanje hoće li sukladno smanjenju PDV -a smanjiti cijene određenih artikala u svojim trgovinama, ostao je nedorečen.

„Na cijene artikala utječe niz vanjskih čimbenika, kao posljedica globalnih i lokalnih ekonomskih kretanja, situacije u nabavi i opskrbi roba te, konačno, i poreznih politika. Nama u Studencu kupci su na prvom mjestu te se nastavljamo voditi njihovim zadovoljstvom i osiguravati im dostupnost proizvoda uz ugodno iskustvo kupnje i kvalitetu usluge. Aktivno pratimo sva tržišna kretanja i ponašamo se u skladu s njima te radimo sve radnje kojima je imperativ zadovoljstvo kupaca.” - odgovorili su iz Studenca.

Studenac je lanac koji je nedavno preuzeo lokalni trgovački lanac Pemo, Preuzimanjem Pema, Studenac je postao trgovački lanac s najvećom koncentracijom trgovina na području Dubrovačko – neretvanske županije, posebno njezinu dubrovačkom dijelu pa je za kupce iznimno važno znati mogu li u tim trgovinama očekivati niže cijene artikala za koje je Vlada snizila PDV.

Pemo je inače jedini trgovački lanac u Županiji dubrovačko – neretvanskoj iz kojeg nismo dobili odgovor hoće li sniziti cijene u svojim trgovinama, a nedavno ga je preuzeo Studenac.

Vlada je naime u okviru paketa teškog 4,8 milijardi kuna, od 1. travnja s 13 na pet posto smanjila PDV na svježe meso i ribu, jaja, voće i povrće te dječju hranu, dok je PDV na maslac i margarin s 25 smanjen na pet posto. S 25 na 13 posto smanjen je PDV na higijenske uloške i tampone.

Predstavljajući mjere, ministar financija Zdravko Marić kazao je kako ne mora značiti da će smanjenjem PDV-a biti niže i cijene navedenih artikala jer trgovci mogu povećati marže za onaj postotak za koji je smanjen PDV. No, izgleda da se to neće dogoditi.

Kao jedan od razloga zbog kojih trgovački lanci neće povećavati svoje marže, a time i cijene, brojni analitičari ističu preveliku koncentraciju trgovina u Hrvatskoj zbog čega trgovci ne mogu više sebi dozvoliti da budu skuplji od konkurencije pa bi se cijene zaista mogle smanjiti. Neki lanci, tvrde analitičari, shvatili su naime da su se zaletjeli s visokim cijenama, odnosno shvatili su da ih ipak moraju smanjiti.