Gradonačelnik Mato Franković proteklog je tjedna obišao gradilište na groblju Dubac na kojem su radovi na prvoj fazi izgradnje pri kraju. Tom prigodom rečeno je kako će građanima, koji su iskazali interes, uskoro bit upućeni pozivi za kupnju grobnog mjesta.
Gradonačelnik je obišao i bivši hotel Gruž gdje su počeli radovi na rekonstrukciji tog objekta u dom umirovljenika. Uskoro se očekuje i početak radova na rekonstrukciji place u Gružu jer je dubrovački Sanitat za taj projekt dobio građevinsku dozvolu.
GRADONAČELNIK FRANKOVIĆ OBIŠAO ZAVRŠNE RADOVE PRVE FAZE IZGRADNJE GROBLJA DUBAC
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković obišao je gradilište groblja Dubac gdje su u tijeku završni radovi na izgradnji prve etape groblja, a koja uz jednokilometarsku dvotračnu cestu sa svom potrebnom infrastrukturom uključuje dva velika parkirališta s 200 mjesta, nogostup, skaline, ograde, javnu rasvjetu i elemente hortikulturnog uređenja.
- Unatoč korona krizi i smanjenim prihodima proračuna uspjeli smo osigurati potrebna sredstva za nesmetan nastavak realizacije ovog, za naše građane iznimno važnog, projekta. Uslijed poznatih okolnosti došlo je do manjeg usporenja intenziteta izvođenja radova, ali uspješnim planiranjem projekt nikad nije bio ugrožen. - rekao je gradonačelnik Franković prilikom obilaska. Izrazivši zadovoljstvo što će se u drugoj fazi, za koju je pravomoćna dozvola već ishođena, krenuti s radovima na izgradnji samih ukopnih mjesta i objekata u obuhvata groblja.
Načelnik Općine Župa dubrovačka Silvio Nardelli i direktor Groblja Dubac Đuro Lonza izvijestili su gradonačelnika kako su stvoreni uvjeti za početak provedbe postupka dodjele grobnih mjesta zainteresiranim građanima.
Društvo Groblje Dubac, rečeno je, uskoro će započeti s pozivima građanima koji su podnijeli zahtjeve za grobnim mjestima, a dodjela istih će se obavljati prema redoslijedu zaprimanja zahtjeva. Broj zaprimljenih zahtjeva nešto je manji od 1 900, a ovisno o tipu grobnice cijene će se kretati od 46 do 81 tisuću kuna.
Groblje Dubac složen je i važan projekt za Grad Dubrovnik i Župu dubrovačku jer će građanima nakon niza godina omogućiti kupovinu grobnica po prihvatljivim cijenama.
- Upravo su nedostatak ukopnih mjesta naši građani često isticali kao veliki problem, a izgradnjom ovog groblja taj će se problem riješiti. - istaknuo je gradonačelnik.
Na Dupcu je inače moguće smjestiti 3 550 grobnih mjesta, što će se sukladno potrebama i zahtjevima, dograđivati u narednim razdobljima.
GRADONAČELNIK FRANKOVIĆ OBIŠAO GRADILIŠTE HOTELA GRUŽ
U tijeku je izvođenje prve faze radova na rekonstrukciji i dogradnji hotela Gruž u dom za starije i nemoćne osobe tipa hotel, koja podrazumijeva demontažu objekta u sklopu koje je uklonjen i krov postojeće građevine. Radove je obišao dubrovački gradonačelnik Mato Franković.
Nakon 51 godinu prvi je to novi dom umirovljenika u Dubrovniku, a investicija je vrijedna oko 13,5 milijuna kuna.
- Ovo je prva ovakva investicija ove gradske uprave, ali ne i jedina s obzirom da smo u završnoj fazi izrade dokumentacije za novi dom umirovljenika ispod Opće bolnice, koji će moći primiti više od 200 korisnika. Očekujem da ćemo vrlo skoro predati i zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, koju očekujemo do listopada, a investiciju namjeravamo financirati kroz za europske fondove. Na nama je onda da u idućem četverogodišnjem razdoblju izgradimo i taj dom te tako riješimo goruće pitanje nedostatka kapaciteta u domovima umirovljenika. - kazao je Franković.
Dom u Gružu, sukladno glavnom projektu, imat će ukupno 48 ležajeva u 32 smještajne jedinice i to 16 jednokrevetnih soba, 13 dvokrevetnih i tri apartmana. Predviđene su i tri jednokrevetne sobe za osobe s invaliditetom, odnosno osobe smanjene pokretljivosti, smještene u suterenu objekta.
Dom će u konačnici imati nešto više od 1 300 metara četvornih bruto površine. Od postojeće građevine zadržat će se 690 četvornih metara, dok će se dio garaže i krovište srušiti kako bi se nadogradilo oko 620 dodatnih četvornih metara. Ovom prenamjenom zgrade dobit će se novi iskoristivi prostor, gdje će u suterenu biti smješten pogon s praonicom, spremište, prostor za osoblje te čajna kuhinja, dok će se prostorije uprave nalaziti u novoizgrađenom sjeverozapadnom dijelu. U objekt će se ugraditi dizalo, sve sobe imat će direktan pristup kupaonicama, a gotovo trećina njih će imati lođe. Za dodatnu udobnost korisnika, predviđen je i prostrani dnevni boravak s kafićem te velika terasa.
UPRAVNI SUD U SPLITU POTVRDIO VALJANOST GRAĐEVINSKE DOZVOLE ZA REKONSTRUKCIJU LAPADSKE OBALE
Valjanost izdanih građevinskih dozvola za projekt rekonstrukcije i proširenja Lapadske obale potvrđena je i presudom Upravnog suda u Splitu, koji je odlučujući po tužbenom zahtjevu, podnesenom od strane fizičke osobe presudio u korist Grada Dubrovnika.
Naime, tužbenim zahtjevom tužiteljica je pokrenula upravni spor i tražila poništenje građevinske dozvole za rekonstrukciju i proširenje Lapadske obale u II. fazi izdanoj 9. svibnja 2019. godine, a koja se odnosi na dionicu zahvata od lučice Batala do zgrade Ekonomskog fakulteta.
Upravni sud u Splitu takav tužbeni zahtjev odbio je kao neosnovan.
Navedenom presudom dodatno je potvrđena ispravnost izdanih akata građenja Grada Dubrovnika u projektu koji osigurava najveće ulaganje u prometnu infrastrukturu užeg centra grada u posljednjih pedeset godina, a nakon što je nedavno Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Republike Hrvatske odbilo obje žalbe trgovačkog društva Laguna trade.
Na samoj lokaciji odabrani izvođači započeli su s izvođenjem radova na ovoj, 70 milijuna vrijednoj, kapitalnoj investiciji u potpunosti financiranom izvanproračunskim, europskim i nacionalnim sredstvima.
SANITAT DOBIO GRAĐEVINSKU DOZVOLU, POČINJE REKONSTRUKCIJA GRUŠKE PLACE
Sanitat Dubrovnik ishodio je građevinsku dozvolu za rekonstrukciju tržnice u Gružu. Ispunjen je tako osnovni preduvjet kako bi Dubrovnik dobio preuređeni prostor zelene place uz suvremene standarde poslovanja, ekološki prihvatljiv te s uređenom pripadajućom infrastrukturom.
Rekonstrukcijom će se obuhvatiti cjelokupni prostor tržnice, osim ribarnice koja je nedavno rekonstruirana i koja će uobičajeno raditi i dok budu trajali radovi na ostatku tržnice. Ovim projektom obnavljaju se poslovni prostori uz istočni zid place te se rekonstruira zid ljetnikovca Paladina Gundulića u skladu sa zahtjevima i uputama Konzervatorskog odjela u Dubrovniku, po čijem naputku će se ukloniti i zgrada postojećeg ugostiteljskog objekta.
Na samoj tržnici će se u potpunosti zamijeniti podna površina, što uključuje sve podzemne instalacije, dok će se prostor natkriti velikim zaokretnim tendama. Također, tržnica će se opremiti pokretnim prodajnim stolovima i dodatnom pratećom opremom. Ujedno će se dobiti i polivalentni prostor koji će u popodnevnim satima, nakon zatvaranja place, služiti kao terasa ugostiteljskim objektima i kao trg. U sklopu rekonstrukcije uredit će se i okolne podne površine pločnika, na kojima će se izvesti podzemni spremnik za otpad.
U postupku dalje slijedi raspisivanje javne nabave, a očekuje se da bi radovi na rekonstrukciji trebali trajati oko šest mjeseci. Procijenjena vrijednost radova iznosi osam milijuna kuna. Za to vrijeme prodavači s tržnice u Gružu bit će premješteni na tržnicu u Lapadu, koja je također nedavno preuređena.
POČINJU RADOVI NA PARKIRALIŠTU U TUP - ovom NASELJU
Nakon izrade projektne dokumentacije, a na osnovu projekta koji predviđa 23 parking mjesta na čestici 188/1, gradonačelnik Mato Franković predstavnicima stanara TUP-ovog naselja predstavio je projekt, tj. prvu fazu rješavanja parkirališta u ovom naselju.
Radovi bi trebali trajati mjesec dana, a za to vrijeme parking stanarima, kojima će biti onemogućeno parkiranje na području na kojem se izvode radovi, u dogovoru Grada Dubrovnika i Luke Dubrovnik bit će osiguran na području Luke.
Ovo je prva faza rješavanja pitanja problematike parkinga TUP-ovog naselja, druga faza će biti riješena projektiranjem i izgradnjom parking mjesta podzemnim i nadzemnim parkiralištima na parceli 202/1 i treća faza je izgradnja parkinga na parceli 188/5.
Izgradnjom svih navedenih parking mjesta, čiji bi konačni završetak trebao biti kraj 2022. godine, u potpunosti bi se riješilo pitanje nedostajućih mjesta na području TUP-ovog naselja.
ZAVRŠENA IZGRADNJA NOGOSTUPA OD ORAŠCA DO ZATONA
Od naselja Orašac, skretanja za Čerjan pa do Zatona Velikog sada se može sigurno pješice. Završeni su radovi na izgradnji nogostupa na ovoj 750 metara dugoj dionici uz državnu cestu D8, što je još jedna investicija Grada Dubrovnika u sigurnost pješaka i povezanost naselja.
Radovi su se provodili paralelno s projektom izgradnje sustava vodoopskrbe i odvodnje na području Orašca, vrijednim 28 milijuna kuna. Osim izgradnje nogostupa izvedena je i priprema za postavljanje rasvjetnih stupova na cijelom potezu, a što uključuje izvedbu podzemne instalacije i temelja stupova javne rasvjete. Vrijednost zahvata, s PDV-om, iznosi 623 tisuće kuna.
Izgradnjom ovog dijela nogostupa te rekonstrukcijom tri kilometra duge državne ceste od Zatona Velikog do Štikovice, kao i prošle godine izgrađenim križanjem u Zatonu, omogućena je kontinuirana pješačka komunikacija na cijelom potezu od Orašca do Štikovice, a što će uvelike doprinijeti sigurnosti mještana i turista, ali i samoj kvaliteti življenja na ovom području.
GRADONAČELNIK FRANKOVIĆ POTPISAO NOVI KOLEKTIVNI UGOVOR ZA ZAPOSLENE U KULTURI
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković, sukladno odluci Gradskog vijeća, potpisao je novi Kolektivni ugovor za zaposlene u ustanovama u kulturi kojima je osnivač Grad Dubrovnik, a kojim se uređuju njihova prava i obveze po osnovi rada.
Konačna verzija ovog ugovora usuglašena je u veljači 2020. godine, ali je u dogovoru s Hrvatskim sindikatom djelatnika u kulturi, a uvažavajući globalnu ekonomsku situaciju prouzročenu pandemijom, potpisivanje ugovora tada prolongirano.
Ugovor, kojeg je gradonačelnik Franković potpisao ovaj tjedan, sadrži i odredbu po kojoj se prava utvrđena Kolektivnim ugovorom mogu ostvariti samo u slučaju kada su sredstva za ista osigurana u proračunu Grada Dubrovnika te su od primjene izuzete odredbe članka kojima se reguliraju eventualna povećanja rashoda za zaposlene. Pregovori o tim pravima započinju nakon 1. listopada, a do tada će se primjenjivati postojeći koeficijenti.
DONESEN PRVI GRADSKI AKCIJSKI PLAN ZA SMANJENJE ONEČIŠĆENJA PLASTIKOM U HRVATSKOJ
U okviru projekta Plastic Smart City Dubrovnik gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković potpisao je Akcijski plan smanjenja onečišćenja plastikom u Gradu Dubrovniku za razdoblje 2021. - 2026. Ovo je prvi takav dokument u Hrvatskoj, a isti obuhvaća ključne mjere za smanjenje nastanka otpada i unapređenje sustava gospodarenja otpadom. Plan je razvijen suradnjom Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce i WWF-a, kao dio globalne inicijative Plastic Smart Cities kojoj se Dubrovnik priključio u srpnju 2020.
Grad se obvezao poduzeti mjere i radnje kojima će smanjiti količinu odloženog plastičnog otpada za 30 posto na pilot području do 2022. i za 55 posto na gradskoj razini do 2025. godine. To će se postići primjenom sustava prikupljanja otpada od vrata do vrata u naseljima Zaton Veliki, Zaton Mali, Štikovica i Bosanka. Plan uključuje i mjere za poboljšanje prikupljanja i odlaganja kompostabilnog i biorazgradivog plastičnog otpada, kao i projektiranje, financiranje i implementaciju Centra za ponovnu upotrebu u gradu Dubrovniku.
U skladu s Akcijskim planom do kraja ove godine trebala bi biti usvojena posebna odluka kojom će biti ograničena upotreba jednokratne plastike za sva javna događanja, koja (su)organizira ili (su)financira Grad Dubrovnik, kao i odluka o ograničavanju upotrebe jednokratne plastike u svim javnim poduzećima i institucijama Grada Dubrovnika.
Donošenjem Akcijskog plana smanjenja onečišćenja plastikom, Grad Dubrovnik poduzeo je bitan korak u okviru globalne inicijative WWF-a pod nazivom Plastic Smart Cities, koja ima za cilj spriječiti dotok plastike u razdoblju do 2030. Drugi mediteranski i europski gradovi, poput Nice, Izmira, Tangera, Amsterdama i Venecije, također su dio ove inicijative.
Sadržaj Grada Dubrovnika