Izmjenom reda plovidbe, na traženje Grada Dubrovnika do početka listopada je povećan broj putovanja trajekta prema Elafitskom otočju i obratno. Dubrovačkim tradicijskim obrtnicima gradonačelnik Mato Franković uručio ugovore u vrijednosti od 1,2 milijuna kuna. Sredstvima iz EU fondova angažirat će se 51 pomoćnik u nastavi.
NA TRAŽENJE GRADA POVEĆAN BROJ PUTOVANJA TRAJEKTA PREMA ELAFITSKOM OTOČJU I OBRATNO
Izmjenom reda plovidbe na trajektnoj liniji Suđurađ – Lopud – Koločep – Dubrovnik i obratno, povećan je broj putovanja ove linije, i to nastavno na traženje Grada Dubrovnika zbog povećanih potreba stanovnika Elafitskog otočja.
Do 2. listopada 2022. godine, trajekt će od ponedjeljka do subote održavati dva polazno-povratna putovanja dok će nedjeljom i blagdanom održavati jedno polazno-povratno putovanje. U svakom putovanju trajekt će pristajati u svim lukama na liniji, navodi se između ostalog u rješenju Agencije za obalni linijski pomorski promet upućenom Gradu Dubrovniku, Jadroliniji i institucijama nadležnima za provedbu odluke.
Uvedenim izmjenama u prometovanju ove državne linije 831, omogućit će se kvalitetnija svakodnevna opskrba otoka te povratak otočnog stanovništva iz grada u poslijepodnevnim satima. Naime, uz potrebe građana, u ljetnim mjesecima višestruko se povećavaju potrebe za robom zbog porasta broja posjetitelja.
Gradonačelnik Mato Franković, ujedno i jedini saborski zastupnik s područja Dubrovnika, na Aktualnom prijepodnevu u siječnju ove godine zatražio je od resornog ministarstva žurnu zamjenu broda Postira novijim plovilom, adekvatnim za svakodnevno putovanje na Elafite i s Elafita prema gradu Dubrovniku. Na predmetnoj liniji trenutno privremeno prometuje katamaran Dora, a ministarstvo je najavilo kako se novi brod može očekivati 2023. godine.
URUČENI GODIŠNJI UGOVORI TRADICIJSKIM OBRTNICIMA; 1,2 MILIJUNA KUNA ZA 50 OBRTNIKA
Gradonačelnik Grada Dubrovnika Mato Franković uručio je u Velikoj vijećnici ugovore o potporama obrtnicima koji obavljaju tradicijske djelatnosti na gradskom području.
Nakon provedenog javnog poziva u 2022. dodijeljeno je ukupno 50 potpora, a mjesečne subvencije u iznosu od 2.000 kuna isplaćuju se od 1. siječnja do 31. prosinca. U proračunu za 2022. godinu za ovu namjenu osigurano je 1.2 milijuna kuna.
Gradonačelnik Mato Franković zahvalio je tradicijskim obrtnicima na kontinuiranom radu i poručio im da oni predstavljaju sliku ovog grada i duh dubrovačkog obrtništva koji prenose građanima, ali i turistima. Ocijenio je da je pomoć koju Grad pruža obrtnicima važna te je podsjetio da se mjesečne potpore od 2018. godine isplaćuju tijekom cijele godine, a ne samo tijekom šest mjeseci kako je bila dotadašnja praksa.
Potpore u 2022. dodijeljene su za jedanaest obrta za izradu izvornih suvenira, rukotvorina i autohtonih proizvoda, sedam obrta za obradu kamena, četiri zlatara, četiri krojača za muškarce, četiri restauratora, tri obrta za proizvodnju predmeta od stakla i keramike, tri obrta za izradu narodnih nošnji i lutaka u narodnoj nošnji, tri obrta za izradu unikatnog nakita, dva obrta za izradu maski i kostima za karnevo, dva obrta za obradu željeza i metala, izradu ključeva i brava, dva muška frizera, dva barkariola - taksi prijevoz na vodi te po jednom obrtu za izradu klobuka, veziva i pletiva, postolaru i elektroinstalateru.
Ukupni broj dodijeljenih potpora u stalnom je porastu. Od 30 korisnika subvencija u 2018. godini, već iduće godine dodijeljene su 42 potpore. Prošle godine sklopljeno je 48 ugovora, a potpore su odobrene za šest novih obrta.
Uručenju ugovora nazočile su i zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić i pročelnica Upravnog odjela za turizam, gospodarstvo i more Antonela Svilarić.
POTPISAN ČETIRI MILIJUNA KUNA VRIJEDAN UGOVOR ZA RADOVE KONSTRUKCIJSKE OBNOVE PALAČE SPONZA
Potpisani su ugovori o izvođenju radova konstrukcijske sanacije palače Sponza između Zavoda za obnovu Dubrovnika i izvođača radova tvrtke Građevinar Quelin d.d. kao i ugovor o obavljanju usluga stručnog i projektantskog nadzora s tvrtkom Canosa inženjering d.o.o.
Ugovore je ispred Zavoda za obnovu Dubrovnika, koji koordinira i vodi čitav postupak sanacije do okončanja svih radova, potpisala ravnateljica Zavoda Mihael Skurić, a potpisivanju ugovora nazočila je i ravnateljica Državnog arhiva u Dubrovniku Nikolina Pozniak.
Naime, na osnovu ugovora sa Ministarstvom kulture i medija Državni arhiv u Dubrovniku osigurao je sredstva za realizaciju ovog projekta, a isti je temeljem Sporazuma o suradnji između Zavoda i Arhiva uvršten u Program obnove spomeničke cjeline Dubrovnika.
Proveden je postupak javne nabave radova te je u odnosu na procijenjenu vrijednost radova u iznosu od 4,7 milijuna kuna s PDV-om, odabrana ekonomski najpovoljnija ponuda tvrtke Građevinar Quelin d.d. s cijenom koštanja od 3.988.325,00 kuna s PDV-om. Rok za završetak radova je 12 mjeseci.
Radovi sanacije, obnove i restauracije Sponze obuhvaćaju konstrukcijsku sanaciju kamenih elemenata nosive konstrukcije, kao i drvene krovne konstrukcije, obnovu krovišta, pokrova i podnih slojeva u južnom dijelu potkrovlja, sanaciju metalnih ključeva postojećih natega na pročeljima te obnovu i restauraciju kamene plastike i vanjske stolarije.
Iznimne kulturne vrijednosti, palača Sponza jedan je od najreprezentativnijih objekata od javnog značaja unutar spomeničkog tkiva Dubrovnika. U nekadašnjoj carinarnici, kovnici novca, oružani, kroz povijest obavljale su se mnoge javne funkcije, a danas čuva najdragocjenije arhivsko gradivo dubrovačkog područja.
SREDSTVIMA EU FONDOVA ANGAŽIRAT ĆE SE 51 POMOĆNIK U NASTAVI, GRAD FINANCIRA JOŠ 10 POMOĆNIKA I VEĆE OSNOVICE PLAĆA
Gradu Dubrovniku odobren je maksimalni mogući iznos sredstva za jednogodišnji projekt „Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, faza V.“, koji se financira iz Europskog socijalnog fonda, a provodi ga Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Prijava Grada Dubrovnika i Dubrovačke razvojne agencije DURA, koja sudjeluje u prijavi projekta i pripremi natječajne dokumentacije, ocijenjena je najvišom ocjenom te će se Gradu Dubrovniku za provođenje programa asistenata u nastavi u osnovnim školama dodijeliti 1.963.833,03 kuna. Navedenom iznosom financirat će se 85% ukupno prijavljenih potreba, dok će ostatak potrebnih sredstava Grad podmiriti vlastitim sredstvima.
Naime, Grad Dubrovnik prijavio je potrebu angažmana 60 pomoćnika u nastavi za 63 djece. Sredstvima iz europskih fondova financirat će se 51 pomoćnik, a za preostale pomoćnike sredstva za plaće osigurao je Grad Dubrovnik.
Posljednjim izmjenama i dopunama Proračuna za 2022. godinu, Grad Dubrovnik osigurao je i dodatna sredstva za povećanje satnice pomoćnicima u nastavi u osnovnim školama i u dječjim vrtićima. Neto satnica pomoćnika dosad je iznosila 25 kuna, a rebalansom su osigurana sredstva za povećanje satnice te će ona iznositi 35 kuna neto. Za tu je namjenu u proračunskom razdoblju od 1. rujna do 31. prosinca 2022. godine osigurano 650 tisuća kuna - 400 tisuća kuna za pomoćnike u nastavi u osnovnim školama i 250 tisuća kuna za pomoćnike u dječjim vrtićima.
ProGram Pomoćnici u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju kontinuirano se provodi u svim osnovnim školama Grada Dubrovnika, a prati ga i rast broja angažiranih pomoćnika. Usporedbe radi, u školskoj godini 2020/2021 angažirana su 42 asistenta za 47 učenika, dok je u školskoj godini 2021/2022 bilo 52 asistenta za 58 učenika.
Grad Dubrovnik nastoji financirati sve iskazane potrebe za pomoćnicima u nastavi ako tako utvrdi stručno povjerenstvo pa je broj potrebnih pomoćnika u školskoj godini 2022/2023 u međuvremenu porastao na 61 pomoćnika za 64 djece.
IZLOŽBA UZ 150. OBLJETNICU OSNUTKA DUBROVAČKIH MUZEJA
U povodu obilježavanja 150. obljetnice osnutka Dubrovačkih muzeja, izaslanica ministrice kulture i medija RH i zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić u Kneževom dvoru otvorila je središnju godišnju izložbu pod nazivom “150 godina Dubrovačkih muzeja”. Otvorenju je nazočio i predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica i ravnateljica Dubrovačkih muzeja Ivona Michl koji su se također obratili mnogobrojnim uzvanicima.
Izaslanica ministrice Nine Obuljen Koržinek, Jelka Tepšić uputila je iskrene čestitke ravnateljici Michl, bivšim ravnateljima i ravnateljicama kao i svim djelatnicima koji su dali svoj doprinos u razvoju kulturne ustanove Dubrovačkih muzeja.
- Ovo je godina velikih jubileja. Uz 150 godina Dubrovačkih muzeja ove godine obilježavamo i 750 godina Statuta. Iako ih dijeli 600 godina, njihovo postojanje svjedoči o kontinuitetu Grada, sustavnoj brizi za Grad, za život u Gradu i ono što smo naslijedili. S tim što ove važne obljetnice obilježavamo govorimo o tome koliko nam je to nasljeđe važno i koliko smo spremni od povijesti učiti te sve ono što je dobro oplemenjivati. Kao zamjenica gradonačelnika Frankovića želim naglasiti kako je zaista puno truda i posvećenosti uloženo u vremenu pandemije gdje su djelatnici iskazali znatan interes za suradnjom i pokazali svu svoju kreativnost i angažman kroz projekt #karantenadubrovnik2020. U ime ministrice Obuljen Koržinek čestitam još jednom svima u nadi da će ova institucija nastaviti uspješno djelovati kao i do sada", kazala je izaslanica Tepšić.
U ime Grada Dubrovnika čestitke i zahvalu svim bivšim djelatnicima i onim sadašnjim uputio je predsjednik Gradskog vijeća Potrebica istaknuvši kako su upravo oni najviše zaslužni za promicanje slave Dubrovačke Republike i svekolike povijesne baštine.
- Ovo je najznačajnija kulturna ustanova Grada Dubrovnika, a o tome svjedoči ovo mjesto koje vam je dato na upravljanje. Vi ste svjetionik dubrovačke povijesti, vi ste danas ambasadori Dubrovnika. Ono što je izazov vremena u kojem živimo jest digitalizacija, brzina ali nažalost i površnost. Stoga je na vama veliki izazov, a to je kako našu povijesnu baštinu predstaviti posjetiteljima, mladim generacijama i novim naraštajima. Moram se još jednom zahvaliti svim vrijednim djelatnicima na predanom radu i angažmanu, kao i vizionarima koji su udarili temelje Dubrovačkih muzeja. Grad Dubrovnik uvijek će biti prvi prijatelj ove ustanove.- kazao je predsjednik Gradskog vijeća Marko Potrebica.
Ravnateljica Michl izrazila je zadovoljstvo obilježavanjem 150. godina postojanja Dubrovačkih muzeja i zahvalila svim okupljenima koji su došli podržati kontinuirani rad i brigu svih djelatnika koji su godinama nesebično i s posebnim entuzijazmom skrbili o bogatoj muzejskoj baštini.
Stručnu koncepciju izložbe, koja prati muzeološke razvojne faze Ustanove od samih početaka, potpisuju ravnateljica Dubrovačkih muzeja Ivona Michl i viša kustosica Ana Kaznačić Skurić. “150 godina Dubrovačkih muzeja“ postav je koncipiran u 11 tematskih cjelina koji obuhvaća povijesni razvoj, zaslužne muzealce, fundus, izložbenu i izdavačku djelatnost, stalne postave, istraživanja, edukativno-pedagošku djelatnost, restauracije i konzervacije, suradnje i „iza scene“. Na izložbi koja ostaje otvorena do 31. prosinca 2022. godine građani i posjetitelji moći će vidjeti i rekonstrukciju kabineta Antuna Dropca, osnivača Domorodnog muzeja, s originalnim predmetima iz 19. stoljeća.
Domorodni muzej, kao prethodnica Dubrovačkih muzeja, osnovan je 1872. godine kao prva kulturna ustanova Grada Dubrovnika i jedan od najstarijih muzeja u Hrvatskoj. Muzej je za javnost otvoren od 1873. godine, a njegov nukleus činila je bogata prirodoslovna zbirka, uz koju su osnovane kulturološka, povijesna, arheološka i zbirka narodne radinosti. Danas su Dubrovački muzeji kompleksna ustanova u čijem sastavu djeluju Kulturno-povijesni muzej, Pomorski muzej, Arheološki muzej i Etnografski muzej. Njihovi bogati fundusi predstavljeni su u spomeničkim objektima najviše kategorije. Tijekom proteklih 150 godina kroz aktivnu sakupljačku djelatnost sačuvali su za buduće naraštaje vrijedan dio kulturne i umjetničke baštine, tradicijske kulture i povijesnog nasljeđa Dubrovnika i njegove okolice.
Sadržaj Grada Dubrovnika